NM 2026, den store diskusjonstråden

Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg tror faktisk det aldri har stått noe om ekstra ingredienser på etikettene for bidrag i klasse 13, og at dette derfor er noe lokal fasilitator for dømmingen må ta ansvar for å informere dommerne om. Andre kan sikkert bekrefte dette.

Å påføre etikettene kjennetegn bør man uansett aldri gjøre, uansett intensjon.
Det skal stå ekstra ingredienser i klasse 13, og så skrive på hva som er brukt.
Uten å røpe hva jeg har meldt på, så står det på min etikett hvilken ingrediens som er brukt.
Så mulig det kun er noen av 13-klassene som ikke får med denne informasjonen.

Det er jo ganske viktig for dommerne å vite hvilke(n) ingredienser som er tilsatt, da det ellers blir vanskelig å vurdere om denne harmonerer med basisølet eller rett og slett oppfattes som ølfeil

Det skal stå ekstra ingredienser i klasse 13, og så skrive på hva som er brukt.
Uten å røpe hva jeg har meldt på, så står det på min etikett hvilken ingrediens som er brukt.
Så mulig det kun er noen av 13-klassene som ikke får med denne informasjonen.

Det er jo ganske viktig for dommerne å vite hvilke(n) ingredienser som er tilsatt, da det ellers blir vanskelig å vurdere om denne harmonerer med basisølet eller rett og slett oppfattes som ølfeil
OK, da høres det ut som det er noe som bør sees på, ja.

Det har stått, ja. Vet jeg har vært med på å trekke et øl med bourbonvanilje et par poeng fordi bryggeren kun fikk fram generell vaniljearoma og ikke noe som kjentes typisk for bourbon-varianten fra Madagaskar.

Det har stått, ja. Vet jeg har vært med på å trekke et øl med bourbonvanilje et par poeng fordi bryggeren kun fikk fram generell vaniljearoma og ikke noe som kjentes typisk for bourbon-varianten fra Madagaskar.
Har et annet øl påmeldt i klasse 13. Her kommer ekstra ingredienser med på etikett. Har ikke sendt inn øl enda, men har planer om å gjøre det til uka. Så, hva gjør man?

Har et annet øl påmeldt i klasse 13. Her kommer ekstra ingredienser med på etikett. Har ikke sendt inn øl enda, men har planer om å gjøre det til uka. Så, hva gjør man?
Vi venter på avklaring. Så fort vi har kontroll, vil vi informere. Heldigvis en liten stund igjen til innleveringsfrist :)

Tilbake
Topp