NM2011

Eduard skrev:
Yngve J skrev:
Vil deltagere i flaskekonkurransen ha fortrinn i køen?

Dessverre ikke. Når dørene åpner er det stort trøkk og vi har ikke mulighet til å ha to separate køer. Jeg vil også oppfordre til å ta med medlemskortet, og kontanter til å betale med i døren, da det ikke taes kort i døren. Det er kjekt med god flyt av besøkere inn i bygget.

Nå spørs det jo om det blir helt fullt. Vi har jo større lokale i år enn i fjor, samtidig som vi har holdt et noe lavere profil i mediene (bl a for å forebygge nettopp at vi må stenge dørene og flere folk ikke kan komme inn). Vi får se hvordan det går i år, og evaluere etterpå.

Må vi ha med medlemskort for å få tilgang til generalforsamling ? Jeg har ikke kontroll på mitt...
 
Det er en fordel å ha med Medlemskort ja.. hvis du har mistet ditt så skal vi nok greie å finne ut av det.
 
Kan jeg foreslå at dere selger forhåndsbilletter til neste år, da slipper dere å måtte stenge dørene hvis det blir fullt. Litt kjedelig for de som kommer langveisfra og har interesse for brygging å bli stoppet i døren, bare fordi noen ønsker å dukke opp for å få gratis øl  :noway:

Synes dere gjør en super jobb, så dette er ingen kritikk til dere bare et forslag.
 
Riis'en skrev:
Det er en fordel å ha med Medlemskort ja.. hvis du har mistet ditt så skal vi nok greie å finne ut av det.

Ser i nettbanken min at jeg betalte medlemskap i slutten av november (meldte meg inn rett før juleølkonkurransen). Er det slik at jeg skal ha fått Medlemskort i posten? Kan ikke huske å ha fått det, men må hjem og se litt grundigere i papirbunken min. Har dere liste over medlemmer når vi betaler inngang, eller?
 
Petter F skrev:
Riis'en skrev:
Det er en fordel å ha med Medlemskort ja.. hvis du har mistet ditt så skal vi nok greie å finne ut av det.

Ser i nettbanken min at jeg betalte medlemskap i slutten av november (meldte meg inn rett før juleølkonkurransen). Er det slik at jeg skal ha fått Medlemskort i posten? Kan ikke huske å ha fått det, men må hjem og se litt grundigere i papirbunken min. Har dere liste over medlemmer når vi betaler inngang, eller?

Vi vil grunnet stort trykk i døren ikke kunne sjekke besøkerne mot en lang medlemsliste, dessverre. Her gjelder det å ha spart på medlemskortet sitt, som sitter i giroblanketten (noe Richard akkurat påpeker).
 
Vi som er medlemmer og ikke finner medlemskort, står det ikke bare om en 50 lapp ? jeg som aldri kverrulerer kommer kanskje da inn for 150 kroner lett ?
 
Har jeg misset noe info, eller er det ikke opplyst om oppmøte for medlemmer, generalforsamling osv.?
Regner med det er same procedure as every year, altså oppmøte/rigging kl.1600, årsmøte kl.1700, mingling & prøvesmaking hos hverandre kl.1800 og full fettar kl.1900?
 
I år vil vi, som tidligere nevnt, få mye hjelp av medlemmene i Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug. Det er de som vil stå i døren fra kl 19, og de går også rundt sammen med meg på dagtid fra kl 14 for å registrere deltakerne i PF. Hver deltaker skal få et eller flere nummerark til hvert brygg han/hun deltar med, billetter til dem av PF-deltakerne og tilstedeværende gjester som var oppført som 'gratisgjest', samt navnelapper slik det har vært tradisjon de siste årene.

Det vil bli mange PF-deltakere, så her vil vi be alle deltakere å stille seg på de plassene registrator og arrangør angir ved registrering/ankomst. Dette vil bety at du kan havne ved samme bord med en brygger du ikke kjenner fra før, men det er vel heller for en fordel å regne. :)

Hvis det er mange deltakere som kommer samtidig så ber vi om litt tålmodighet. Årets PF-deltakelse sprenger alle rekorder og det kan ta litt tid for å få alt på plass. Uansett så bør det ikke gi store problemer da tidsrommet for rigging er såpass stort.

Vi foreslår at man kommer og rigger mellom kl 14-16, og så vil man ha tid til å være med på generalforsamlingen eller gå ut og ha en matbit. Kl 17-19 er reservert for deltakere i PF, deres gratisgjester dersom de allerede er på plass og de medlemmene i Norbrygg forøvrig som er med på generalforsamlingen. Fra kl 17 kan de som kom i generalforsamlingen kjøpe billett også og bruke den fra da av.

For alle spørsmål rundt arrangementet, huk tak i Andreas Hegermann Riis (tlf førtién 16 49 57)
 
Vi kommer til å oppdatere Facebook og Twitter i løpet av kvelden og etterhvert som resultatene blir kjent. For de som vil følge arrangementet på Facebook er det denne adressen som gjelder:
http://www.facebook.com/norbrygg
Post gjerne bilder på Facebook.

For de som vil følge oss på Twitter er det @norbrygg og eventuelt hashtag #norbrygg som gjelder.

Resultatlistene legges på nett etterhvert som de blir offentliggjort. Følg med på en av adressene over, så vil det bli lenket til resultalistene. Fra disse vil det også være mulig å laste ned dommerskjemaene.

I å offentliggjør vi komplette resultater fra forbedømming, klassefinaler og finaler. Når dere leser resultatlistene, er det viktig å være klar over følgende:
  • I innledende runde er ølene delt opp i grupper på ca 8-15 øl per gruppe, som er bedømt av to dommere. Disse gruppene inneholder mer eller mindre like øl, men kan også inneholde noen øl som skiller seg fra hoveddelen av ølene i gruppa (for eksempel er weizenbokk dømt sammen med bokkøl og sterke lagerøl).
  • Poeng fra ulike grupper kan ikke sammelignes direkte. Dommerne bruker poengskalaen forskjellig og forskjellige dommere kan . Heller ikke når det er to grupper med samme type. For eksempel er porter delt i to grupper, og en porter i gruppe 1 som har fått 30 poeng, kan være både bedre og dårligere enn en porter med 30 poeng i gruppe 2.
  • Når ølene bedømmes på nytt i kategorifinalene vil ofte rekkefølgen bli forskjellig fra innledende runde. Det er resultatene fra kategorifinalen som er gjeldende.
  • I innledende runde var det viktigste å avgjøre hvilke øl som skulle gå videre.
  • Husk å lese dommerskjemaenes kommentarer, ikke bare poengsummene.
 
Bare for å sjekke:
For oss som ikke er med i PF, er det en god eller dårlig greie å ta med noen egne øl alikevel? (eller...hvor lenge er det noen form for servering der?)
 
Fort og gæli': Dele med andre kan sjelden være feil, ta med en på lomma er som regel feil... ;-)  Har du noen øl du ønsker å dele og/eller få kommentarer til høres det ikke ut som noen dårlig idé (vanligvis); men imorgen skal det jo litt til at det går tomt hos alle, før alle egentlig har fått "så det holder".  Kom og nyt kvelden, så kan vi nyte dine flasker en annen kveld! :)  Svart på vegne av _meg_ og ikke styret i Norbrygg..

MVH

Morten M
 
Tilbake
Topp