Gratulerer også til Norbrygg for et godt arrangement. Sett fra sofakroken var gjennomføringen i år utrolig mye bedre. Gutta i Dommerkomiteen med flere her gjort store og gode forandringer. Jeg synes påmeldingsprosedyrene var enklerer i år. Jeg fikk låne fruens iPad i går kveld og ble oppdatert minutt for minutt, resultater og scoresheet var tilgjengelig med en gang på Twitter. Strålende.
Men jeg må komme med litt kritikk, men dette har vært et problem tidligere også. Standariseringen av dommerene (NB! STANDARISERING, IKKE standarden). Hovedgrunnen til min deltagelse er tilbakemelding. Det å få ølet bedømt av ølkyndige folk gir meg sjans til å forbedre prosessen min. Men når jeg får en tjekkisk pils videre med poengsum 39 og 40 (som jeg synes er meget bra) og blir sablet ned i finalen med samme øl-28 og 31 poeng blir jeg forvirret. Dette er som hoppdømming hvor en får 18,5-19 og 2 ganger fall.
Totalt verdiløs tilbakemelding. Øl bør bedømmes ut fra kriteriene til Norbrygg, selv om det går videre. Superfinalen for å kåre Norgesmesteren er noe annet. Den tilbakemelding jeg får ut av dette er at to av dommerene overhode ikke har peiling. Men hvilke to som er på jordet vet jeg ikke. Men dette er detaljer i den store sammenheng. Dere har gjort en kjempejobb!!
janh