NM2011

Hipp, hipp! Jeg skal skåle til ære for vinnerne i kveld. Føles nesten rart ikke å delta i konkurransen selv i år...
 
Gahr skrev:
Hipp, hipp! Jeg skal skåle til ære for vinnerne i kveld. Føles nesten rart ikke å delta i konkurransen selv i år...

Det var nesten så vi begynte å lete etter feil i påmeldingssystemet da vi ikke fant noe øl fra deg...
 
Ramsvatn begynner å bli klar til å reise.  Stem på Ramsvatn i publikums favortt.  ;D
 

Vedlegg

  • DSC_0143.JPG
    DSC_0143.JPG
    1,2 MB · Sett: 366
Da må jeg få lov til å gratulere Erlann Eldorsen med seieren i årets NM.  Det ser ut til at han har spesialisert seg på røykøl, - var det ikke det han vant skandinavisk med for et par år siden?

Ellers var det jo en enorm deltakelse, med påfølgende mye jobb for arrangøren.  Jeg skal skjenke meg et lite glass og utbringe en skål for dere også.
 
Hiver meg på gratulasjoner til alle vinnere!

Og gratulasjoner til Norbrygg for et flott gjennomført arrangement, med oppdateringer også for oss som sitter milevis unna.

På egne vegne er jeg stormende fornøyd med ikke å ha fått totalslakt på mine to første brygg i min bryggekarriere. Tvert i mot tyder alt på at jeg har laget to OK øl, og det er jeg fornøyd med. Enda morsommere er det at dommerkommentarene påpeker NØYAKTIG det jeg selv hadde observert, og allerede planlagt å forbedre i neste iterasjon.
 
Jepp - gratulerer til alle vinnerne, arrangørene og alle deltakerne. Dette var utrolig artig å følge sånn omtrentlig live på facebook. Utrolig stas å få dommervurderinger opp på nettet såpass umiddelbart. Første gang jeg selv er med på noe slikt, og jeg kan bare si at det var veldig, veldig artig!
Neste år...hohoooo!
 
Kaster meg på en gratulasjon til arrangementet også. Jeg var strandet i Trondheim pga en barnedåp på søndagen, herlig å kunne følge kvelden i 'real-time'.
 
Er nachspeil nå, men fy fader for et arangement. utrolig mye morsomt øl å smake. Gratulerer til alle som vant, og fikk premie!!
Mvh ThomasArEss :biersmile:
 
Gratulerer så mye til Erlann Eldorsen. Skandinavisk mester og nå enda gjevere? Årets hjemmebrygger og Norgesmester. Nyt dette året. Og jeg regner med du vil tilføre Nøgne Ø en ny dimensjon med dette ølet. Godt jobba og godt at en uten Speidel (?) vant. Det er mannen bak prossesen som teller!!

janh 
 
Gratulerer så mye Erlann Eldorsen og til alle som har dradd i land en premie, gratulerer også til alle som har vært med å arrangert.
Forstod oppslutningen var stor, så neste år blir det vel Oslo Spektrum.  :skitbra:
 
Gratulerer til alle som vant. Jeg var tilstede i går og det var en stor opplevelse å få gå rundt å smake på øl i flere timer.  Takk for gode tips fra bryggervenner som jeg hadde stor glede av å snakke med.  Jeg hadde ikke noen formening om hva som skal til for å vinne og det var fint å få en saklig bedømmelse i flaskekonkurransen.  All honør til arrangør og dommere som har stått på.
 
Gratulerer også til Norbrygg for et godt arrangement. Sett fra sofakroken var gjennomføringen i år utrolig mye bedre. Gutta i Dommerkomiteen med flere her gjort store og gode forandringer. Jeg synes påmeldingsprosedyrene var enklerer i år. Jeg fikk låne fruens iPad i går kveld og ble oppdatert minutt for minutt, resultater og scoresheet var tilgjengelig med en gang på Twitter. Strålende.
Men jeg må komme med litt kritikk, men dette har vært et problem tidligere også. Standariseringen av dommerene (NB! STANDARISERING, IKKE standarden). Hovedgrunnen til min deltagelse er tilbakemelding. Det å få ølet bedømt av ølkyndige folk gir meg sjans til å forbedre prosessen min. Men når jeg får en tjekkisk pils videre med poengsum 39 og 40 (som jeg synes er meget bra) og blir sablet ned i finalen med samme øl-28 og 31 poeng blir jeg forvirret. Dette er som hoppdømming hvor en får 18,5-19 og 2 ganger fall.
Totalt verdiløs tilbakemelding. Øl bør bedømmes ut fra kriteriene til Norbrygg, selv om det går videre. Superfinalen for å kåre Norgesmesteren er noe annet. Den tilbakemelding jeg får ut av dette er at to av dommerene overhode ikke har peiling. Men hvilke to som er på jordet vet jeg ikke. Men dette er detaljer i den store sammenheng. Dere har gjort en kjempejobb!!

janh  
 
Tilbake
Topp