NM2012, lørdag 24. mars, Oslo

Det som også var litt irritabelt var når du skulle bestille så fikk du beskjed om at det kun var mulig å bestille 1 billett. Men på informasjonen på Norbrygg.no sto det tydelig at du kunne bestille 2 om gangen
 
mikslen skrev:
Det som også var litt irritabelt var når du skulle bestille så fikk du beskjed om at det kun var mulig å bestille 1 billett. Men på informasjonen på Norbrygg.no sto det tydelig at du kunne bestille 2 om gangen

Systemet var stilt slik at man kunne bestille 2 om gangen. Hva som var grunnen til at du bare fikk en billett vet jeg dessverre ikke.
 
mikslen skrev:
Det som også var litt irritabelt var når du skulle bestille så fikk du beskjed om at det kun var mulig å bestille 1 billett. Men på informasjonen på Norbrygg.no sto det tydelig at du kunne bestille 2 om gangen

Opplevde det samme. Tenker systemet reserverer billetter fortløpende når man skriver inn, så det var nok mange som rakk å skrive inn navn på første, og mens man skrev inn navn på person nr 2 så var alle "plassene i køa" borte.
 
eirikhm skrev:
mikslen skrev:
Det som også var litt irritabelt var når du skulle bestille så fikk du beskjed om at det kun var mulig å bestille 1 billett. Men på informasjonen på Norbrygg.no sto det tydelig at du kunne bestille 2 om gangen

Opplevde det samme. Tenker systemet reserverer billetter fortløpende når man skriver inn, så det var nok mange som rakk å skrive inn navn på første, og mens man skrev inn navn på person nr 2 så var alle "plassene i køa" borte.

Det vil ikke forundre meg. Jeg er rett og slett helt overveldet av pågangen. Dette betyr bare at det er plass for flere slike arrangementer her i landet, potensielle arrangører får gjerne melde seg (etter at NM2012 er overstått, vel å merke ;) )
 
Du skal ikke se bort fra at Gamlebyen Håndbryggerlaug i samarbeid med Gamlebyen sport og fritid (GSF) vil prøve oss på en hjemmebryggerfestival på senhøsten en gang.... :biersmile:

Edit: svar til Eduard rett over..
 
Bård skrev:
Du skal ikke se bort fra at Gamlebyen Håndbryggerlaug i samarbeid med Gamlebyen sport og fritid (GSF) vil prøve oss på en hjemmebryggerfestival på senhøsten en gang.... :biersmile:

Edit: svar til Eduard rett over..

Det uformelle kretsmesterskapet var knall  :skitbra:
 
Bård skrev:
Du skal ikke se bort fra at Gamlebyen Håndbryggerlaug i samarbeid med Gamlebyen sport og fritid (GSF) vil prøve oss på en hjemmebryggerfestival på senhøsten en gang.... :biersmile:

Edit: svar til Eduard rett over..

Slike initiativ settes stor pris på!  :skitbra:  :yes:
 
Eduard skrev:
Det ser rett og slett ut til at veldig mange fler enn 80 meldte seg kl 22.00 i kveld. Dette sørget for at systemet vi har valgt å benytte oss av, DNB sitt system 'deltager.no', slet med å få unna alle påmeldte. Men flere av dem som har forsøkt på nytt har fått det til, slik man kan lese lenger opp i tråden.

Det er synd at det ikke er plass til alle som er interessert, men på den annen side er jeg litt glad for at vi i år unngår fjorårets situasjon der mange troppet opp i kø men aldri kom seg inn.

Dere har nok gjort det helt riktig i dette tilfelle. Du hadde møtt mange flere irriterte mennesker hvis du hadde solgt billetter ved døren.
NM kan jo gå over to dager, der dere inviterer bryggerier som kan promotere nye og gamle ølslag en dag, og så har dere PF den andre dagen?

Uansett er det flott om dere fortsetter med forhåndssalg fremover. Denne hobbyen øker vannvittig i størrelse for hver dag og dere kommer nok til å merke enda større pågang neste år.
 
Jeg ble frastjålet lommeboka for noen dager siden. Med i lommeboka var også et medlemskap fra en viss hjemmebrygger forening.

Problemet mitt er at jeg bestilte billett til meg selv som medlem av norbrygg, men har ikke medlemskortet. Kan jeg bare skrive ut en betalingskvittering fra nettbanken?
 
stian.sundvoll skrev:
Jeg ble frastjålet lommeboka for noen dager siden. Med i lommeboka var også et medlemskap fra en viss hjemmebrygger forening.

Problemet mitt er at jeg bestilte billett til meg selv som medlem av norbrygg, men har ikke medlemskortet. Kan jeg bare skrive ut en betalingskvittering fra nettbanken?

Det kan du gjerne gjøre, bare vis den i døren sammen med billetten din. :)
 
Hei, jeg har vært så heldig å få kjøpe billett av en bekjent som kom gjennom nåløyet og fikk kjøpt billett.

Etter som billettene er personlige, lurer jeg på om jeg trenger å melde at billetten tilhører meg og ikke den den er utstedt til. I så fall hvem melder jeg fra til?

Håper jeg ikke møter på noen overraskelser i døra.

Mvh.
Per A.
 
Jeg ser at Norbrygg skriver at billetter er personlige.

Jeg vil derfor sifra til arrangøren av NM at folk må kunne få lov til og gi bort billetten sin/selge etc.

Arrangøren av NM har ikke lov til dette. Datatilsynet har sagt nei til dette i tidligere for  andre arrangementer og man vil kunne motta bøter hvis ikke dette følges.

Hvis det er dette Norbrygg mener er personlige billetter ber jeg de personene som det går utover ta kontakt med datatilsynet slik at arrangøren forandrer på dette ASAP
 
Det er mulig å få overført billetter til et annet navn, men da må det sendes en mail til billetter@norbrygg.no

Edit: Man kan fra nå se bort fra at billettene er personlig bundet. (21.03.2012)
 
Ja datatilsynet . det er de som håndterer slike regler.
Under fotballkamper og konserter har det vært lenge ønske om personen som står på billetten er rette mann. Nesten alle land i verden praktiserer dette. Folk må få lov til og være anonyme.
Jeg syns forresten ikke det er så rart at under et slikt arrangement der dere server alkohol skal kunne loggføre hvem som er tilstede. I verste fall kan det missbrukes.
Det må gjerne stå navn på billetten  men dere har ikke lov og spørre om mannen er den rette.
Legitimasjon skal kun brukes kun for alder .

Jeg anbefaler at dere kontakter datatilsynet imorgen eller forandrer reglene. Slik at ingen gjør det for dere eller dette havner i pressen.
 
Vi har ingen hensikt til å havne i klammeri på grunn av en avgjørelse som ble gjort på administrative grunner. Hadde vi visst at dette var i strid med slike regler, så hadde vi i utgangspunktet sett bort fra å kjøre denne linjen.

Dermed kan alle fra nå se bort fra at billettene er personlig bundet, og legitimasjon i døren vil kun benyttes for å sikre at besøkerne tilfredsstiller minimumsalderen.
 
Gjestelister? hvem som helst kan kjøpe billetter. Det er mulig at størrelsen på arrangementet har innvirkning dog er ikke dette et spesielt lite arrangement.
Dere loggfører data hvem som er inne og det ser de ikke spesielt positivt på tror jeg.
Grunnen til jeg tror dette er fordi jeg har vært produsent for noen arrangementer.
Ta kontakt med datatilsynet og konsulter med de.

Det er jo dessten litt håpløst hvis noen har billett til over kl 20 på lørdag at man ikke kan selge den til noen. Hva er logikken i det?
 
Tilbake
Topp