NM2012, lørdag 24. mars, Oslo

Min oppfatning av forhåndssalg er at det fungerer temmelig bra som det gjør nå.
Beklageligvis vil det nok være noen som ikke kommer med, men det er slik vi må regne med.
Og beklageligvis vil det nok bli mer av det fremover i og med at hobbyen vår er i stor fremgang...

Det kan helt sikkert arrangeres på et større sted enn Kanonhallen men en begrensning blir det så lenge man ikke skal ta en solid inngangsbillett av alle, og på den måten få midler til å lønne deler eller alle deltagerne. En god del frivillige må man nok uansett ha for å drive et arrangement som dette.

Men uansett:
Ut fra det jeg har oppfattet så ser det ut til at det i år i hovedsak blir brygger og venner med interesse gost over gjennomsnittet for øl.
(Ut fra diskusjoner i køen i fjor virket det som en god del brukte det som et billig vorspiel i stedet).

Fordeling av billetter kan helt sikkert forbedres, men dette er vel naturlig å ta som en del av en evaluering i etterkant av arrangementet.
Da kan både vi som skal dit, og også de som ikke fikk plass gi sine innspill.

Uansett gleder jeg meg stort til å tilbringe en kveld med masse andre bryggere og ølinteresserte.
-øystein :)
 
Hei,

Føler bare for å lufte litt meninger. At det ble åpnet for salg av forhåndsbilletter var et kjempetiltak, at det bare er 80 billetter igjen for salg og at det ikke blir solgt billetter i døren er ikke like flott.
Det er flere som ikke bor i Oslo eller omegn som er avhengig av å bestille både fly og hotell for å besøke arrangementet. Dette lar seg ikke alltid avbestille, og når dette kommer frem først 1 uke før arrangementet, er det lett å bli litt frustrert.

Det er jo vanlig at en f.eks en konsert kan bli utsolgt, men da vet du det gjerne lenge i forveien at du ikke fikk muligheten til å bli med. Bestemmelsen for å selge billetter på forhånd, og valget om å ikke selge billetter i døren kom altfor sent.

My two cents!
 
mikslen skrev:
Hei,

Føler bare for å lufte litt meninger. At det ble åpnet for salg av forhåndsbilletter var et kjempetiltak, at det bare er 80 billetter igjen for salg og at det ikke blir solgt billetter i døren er ikke like flott.
Det er flere som ikke bor i Oslo eller omegn som er avhengig av å bestille både fly og hotell for å besøke arrangementet. Dette lar seg ikke alltid avbestille, og når dette kommer frem først 1 uke før arrangementet, er det lett å bli litt frustrert.

Det er jo vanlig at en f.eks en konsert kan bli utsolgt, men da vet du det gjerne lenge i forveien at du ikke fikk muligheten til å bli med. Bestemmelsen for å selge billetter på forhånd, og valget om å ikke selge billetter i døren kom altfor sent.

My two cents!


+1
 
mikslen skrev:
Hei,

Føler bare for å lufte litt meninger. At det ble åpnet for salg av forhåndsbilletter var et kjempetiltak, at det bare er 80 billetter igjen for salg og at det ikke blir solgt billetter i døren er ikke like flott.
Det er flere som ikke bor i Oslo eller omegn som er avhengig av å bestille både fly og hotell for å besøke arrangementet. Dette lar seg ikke alltid avbestille, og når dette kommer frem først 1 uke før arrangementet, er det lett å bli litt frustrert.

Det er jo vanlig at en f.eks en konsert kan bli utsolgt, men da vet du det gjerne lenge i forveien at du ikke fikk muligheten til å bli med. Bestemmelsen for å selge billetter på forhånd, og valget om å ikke selge billetter i døren kom altfor sent.

My two cents!

Er det ikke bedre, spesielt hvis man kommer langveisfra med fly og det hele, å faktisk kunne vite på forhånd at man kommer inn, som i år, enn å risikere å reise inn til Oslo og ikke slippe inn selv om man er ute i god tid? Det skjedde mange i fjor.
Med tanke på lengden på køen i fjor etter at det var fullt ville nok sjansen for å slippe inn hvis de 80 resterende billettene hadde gått til døra vært minimal. Vi var ganske mange hundre i den køen, og jeg vet mange hadde stått der ganske lenge, mange kom jo langveis fra også.
Slik det er i år med forhåndssalg vil jo så godt som alle med en godt over gjennomsnittet interesse for hjemmebrygg ha en mulighet til å komme inn så lenge de er medlem her og har mottatt infoen om forhåndssalg.

Dersom det hadde vært billetter nok til å dekke etterspørselen ville jeg vært enig i at det er en dårlig ide å droppe salg i døra.
Men at alle legges ut på forhåndssalg her vil nok bidra til at flere genuint interesserte kommer inn, i stedet for at billettene blir okkupert av folk som egentlig ikke bryr seg filla om hva de har i glasset, men bare møter opp for å billig fyll, som i fjor.

Kanskje man burde hatt en begrensning på hvor mange venner et medlem kan kjøpe billetter til eler noe, sånn det var nå kan man jo kjøpe til flere titalls navngitte personer.
I hvert fall burde det være en prioritet for norbryggmedlemmer/deltagere i flaskekonkurransen. Møtte flere som hadde sendt inn øl og ikke kom inn i fjor, det blir jo litt feil. Automatisk reservert billett som slippes til det åpne markedet hvis man ikke har bekreftet og kjøpt den inntil X dager før eventen eller noe. Bare tenker høyt :)
 
daje skrev:
mikslen skrev:
Hei,

Føler bare for å lufte litt meninger. At det ble åpnet for salg av forhåndsbilletter var et kjempetiltak, at det bare er 80 billetter igjen for salg og at det ikke blir solgt billetter i døren er ikke like flott.
Det er flere som ikke bor i Oslo eller omegn som er avhengig av å bestille både fly og hotell for å besøke arrangementet. Dette lar seg ikke alltid avbestille, og når dette kommer frem først 1 uke før arrangementet, er det lett å bli litt frustrert.

Det er jo vanlig at en f.eks en konsert kan bli utsolgt, men da vet du det gjerne lenge i forveien at du ikke fikk muligheten til å bli med. Bestemmelsen for å selge billetter på forhånd, og valget om å ikke selge billetter i døren kom altfor sent.

My two cents!

Er det ikke bedre, spesielt hvis man kommer langveisfra med fly og det hele, å faktisk kunne vite på forhånd at man kommer inn, som i år, enn å risikere å reise inn til Oslo og ikke slippe inn selv om man er ute i god tid? Det skjedde mange i fjor.
Med tanke på lengden på køen i fjor etter at det var fullt ville nok sjansen for å slippe inn hvis de 80 resterende billettene hadde gått til døra vært minimal. Vi var ganske mange hundre i den køen, og jeg vet mange hadde stått der ganske lenge, mange kom jo langveis fra også.
Slik det er i år med forhåndssalg vil jo så godt som alle med en godt over gjennomsnittet interesse for hjemmebrygg ha en mulighet til å komme inn så lenge de er medlem her og har mottatt infoen om forhåndssalg.

Dersom det hadde vært billetter nok til å dekke etterspørselen ville jeg vært enig i at det er en dårlig idé å droppe salg i døra.
Men at alle legges ut på forhåndssalg her vil nok bidra til at flere genuint interesserte kommer inn, i stedet for at billettene blir okkupert av folk som egentlig ikke bryr seg filla om hva de har i glasset, men bare møter opp for å billig fyll, som i fjor.

Kanskje man burde hatt en begrensning på hvor mange venner et medlem kan kjøpe billetter til eler noe, sånn det var nå kan man jo kjøpe til flere titalls navngitte personer.
I hvert fall burde det være en prioritet for norbryggmedlemmer/deltagere i flaskekonkurransen. Møtte flere som hadde sendt inn øl og ikke kom inn i fjor, det blir jo litt feil. Automatisk reservert billett som slippes til det åpne markedet hvis man ikke har bekreftet og kjøpt den inntil X dager før eventen eller noe. Bare tenker høyt :)

Misforstå meg rett, jeg er enig i at det er bra med forhåndssalg. Men når forhåndssalget starter så sent og det først nå blir fortalt at det ikke blir solgt i døra, så er det for sent å avbestille fly/hotell.
Hvis dette hadde vært varslet for 1 måned siden hadde det vært god tid til å bestille hotell og fly. Og da hadde løsningen vært optimal.

At det er bedre løsning enn i fjor kan så godt være, men det er fremdeles en dårlig løsning. Kort fortalt så er jeg nå avhengig av å få en av de 80 ledige billettene, hvis ikke så blir jeg sittende med både flybillett og hotellrom ubrukt.

Hva med å øke inngangsbilletten? Er det da mulig å få leid ett større lokale?
Eller så kan alle billetter legges ut for forhåndssalg, men i god tid i forveien.
 
Det at det ble forhånssalg av billetter gjorde det mye enklere for Kvinnen og undertegnede planlegge turen nedover.  Etter at flybillettene var i boks var det bare å vente på salgsstart, klarte jo selvfølgelig å glemme det men våkna kl 04.00 og kom på hva vi hadde å gjøre og da var bare å hoppe opp å handle :)  Synes det er supert at vi nå ikke trenger å stå i en endeløs kø med håp om kanskje å komme inn.
 
Knallbra med forhåndssalg, selv om jeg ikke rakk det første. Sitter klar i kveld!

Ønske til neste år: Prioritere billetter til de som har sendt inn øl.
 
Forhåndssalg er jo ypperlig, men det burde kanskje være lengre tid mellom kjøpstidspunktet og arrangements datoen, slik mikslen nevner.
For de som ikke bor i Oslo, så er det greit med noe mer tid for å skaffe både hotell og flybiletter, jeg hadde iallefall surna om dette skulle holdes i f.eks Bodø, og jeg måtte kjøpe fullpris/dyre biletter pga kort varsel, eller sitte med billetter, og uviss mulighet for å komme innendørs.
 
Bra med tilbakemeldinger, det er det som gjør at vi kan ytterligere skjerpe oss fremover. :)
 
Med navn på billetten, går det ikke da an å gi den til en annen, hvis en sjøl blir forhindret ?
 
bjønn skrev:
Med navn på billetten, går det ikke da an å gi den til en annen, hvis en sjøl blir forhindret ?

Send en mail til billetter@norbrygg.no for å sjekke om det fortsatt går, dette gjelder også andre enn Bjønn. I så fall må navn på den som overtar nevnes i mailen.

Edit: Man kan fra nå se bort fra at billettene er personlig bundet. (21.03.2012)
 
haha. Det tok ca like gang tid som det tok meg å fylle ut meg selv. Ser ut som jeg må gå alene.
 
Jepp.. og det var ikke mulighet for å kjøpe 2 billetter slik som angitt, jeg fikk bare bestilt 1. Jeg orker ikke dra alene, så jeg selger min hvis det er mulig
 
Jeg prøver å finne ut av det. Det står jo at det er 27 plasser igjen, men vet ikke helt hvordan Deltager.no gjør dette. Kommer tilbake med mer.
 
mikslen skrev:
Jepp.. og det var ikke mulighet for å kjøpe 2 billetter slik som angitt, jeg fikk bare bestilt 1. Jeg orker ikke dra alene, så jeg selger min hvis det er mulig

Jeg har ganske sikkert en kjøper til deg.

Edit: Gutta i lauget har ikke ordna seg billetter, så de er litt desperate..
 
Tilbake
Topp