NM2012, lørdag 24. mars, Oslo

Takk for tipset. Vi vil ha mulighet til å sende mail til alle som har bestilt, så dersom det er aktuelt så vil det ikke være noe problem å opplyse om dette.
 
Eduard skrev:
De som har kjøpt forhåndsbilletter og møter opp når dørene åpner vil komme inn. Her er det ingen med forhåndsbetalte billetter som behøver å bekymre seg.  ;)

Det er første gang vi selger billetter i forkant, nettopp fordi vi har sett et stort behov for kontrollert adgang til NM. Dette er altså nytt for oss og vi prøver fortløpende å vurdere hvordan vi håndterer situasjonen. Det er helt åpenbart at interessen overstiger kapasiteten, også i denne betydelig større hallen.

Ok men da ville jeg ha fjernet denne teksten i informasjon forumet, for enten så selger du forhåndsbilletter og garanterer inngang til disse, eller så selger du ikke i det hele tatt.
 
Står litt om kapasiteten her:

http://www.kanonhallen.no/utleie-kanonhallen/
740 stående, også må man vel trekke fra en del plass med tanke på servingsområdene til PF. Tror ikke det blir plass til over 500 i alle fall? Men jeg regner med at Styret har kontroll. På den ene siden er det positivt at dette ser ut til å bli et arrangement for entusiastene, på den andre siden blir det også kanskje bare plass til oss selv. Vi får se hvor mange som må snu i døra, kanskje størrelsen blir akkurat perfekt.

Oslo Spektrum neste? Neste år kan det kanskje være aktuelt med en NM-komité, da arbeidsbyrden på Norbrygg-styret åpenbart vokser enormt under NM-forberedelsene. Det kan vi kanskje ta på generalforsamlingen.
 
Jeg synes man bør gi hjemmebryggere mulighet til å kjøpe billett på forhånd. Det ser ikke ut som det blir problemer med å selge billettene, så kan man heller droppe kø og biillettsalg i kanonhallen.
 
Hva med et telt på utsiden som ekstra kapasitet ? Har gode kontakter på messe telt ! Da kunne vel også enda fler publikums fav øl vært med ?
 
Jeg lurer på om det er nytt av året at deltakerne i PF-konkurransen inviterer venner som kommer inn gratis.  Det aner meg at det kan være årsaken til plassmangelen. (Og de er neppe objektive stemmegivere). Jeg skulle kjøpe for 5, men bare to har fått. Ganske tilfeldig kom jeg til nettbestillingen bare minutter etter at salget startet. Og vi skal vel ikke stå i samme køa som det som kjøper ved inngangen ?! Kommer det flere runder ?
 
Gratis inngang er da et fint lokkemiddel for å få med deltagere til PF. Man får med seg en objektiv gjest pr brygg, noe som ikke automatisk medfører seier...
 
bjønn skrev:
Jeg lurer på om det er nytt av året at deltakerne i PF-konkurransen inviterer venner som kommer inn gratis.  Det aner meg at det kan være årsaken til plassmangelen. (Og de er neppe objektive stemmegivere). Jeg skulle kjøpe for 5, men bare to har fått. Ganske tilfeldig kom jeg til nettbestillingen bare minutter etter at salget startet. Og vi skal vel ikke stå i samme køa som det som kjøper ved inngangen ?! Kommer det flere runder ?

Under bestillingen kunne du bare bestille to billetter av gangen. Skulle du hatt for fem måtte du dermed gått gjennom betalingsløsnigen 3 ganger. Jeg gjorde det på den måten når jeg bestilte for 4 stykker.
 
stian.sundvoll skrev:
bjønn skrev:
Jeg lurer på om det er nytt av året at deltakerne i PF-konkurransen inviterer venner som kommer inn gratis.  Det aner meg at det kan være årsaken til plassmangelen. (Og de er neppe objektive stemmegivere). Jeg skulle kjøpe for 5, men bare to har fått. Ganske tilfeldig kom jeg til nettbestillingen bare minutter etter at salget startet. Og vi skal vel ikke stå i samme køa som det som kjøper ved inngangen ?! Kommer det flere runder ?

Under bestillingen kunne du bare bestille to billetter av gangen. Skulle du hatt for fem måtte du dermed gått gjennom betalingsløsnigen 3 ganger. Jeg gjorde det på den måten når jeg bestilte for 4 stykker.

Det fremkom av informasjon at du bare kunne bestille to og to billetter, og det var ikke utsolgt på minutter.
 
Da er det bestemt at det vil legges ut  80 billetter på mandag kveld kl 22.00:00. Se www.norbrygg.no for mer info. Det gjelder å huke tak i billetter, da pågangen er så stor at vi i år ser bort fra salg i døren.
 
tobiasjk skrev:
Har PF noengang handlet om objektivitet? :p

Enig :)

Så vidt jeg husker fra i fjor var det damene som sto først i rekken som ble vinnerne! Tror det ligger bilde av de i fotoalbumet fra NM også .....
Dette må vel ses på som en uhøytidelig og morsom konkurranse hvor alle som stiller og de som smaker egentlig alle er vinnere.
At det deles ut en påskjønnelse i form av en premie er fult fortjent og kunne kanskje like gjerne vært gjort med loddtrekking.
Selvfølgelig er det sikkert stats å bli kåret til vinner i denne klassen, men tror ikke at det skal legges alt for stor vekt på et slikt resultat da det mange faktorer som spiller inn her.

Lykke til alle PF-deltagere takk for at dere tar dere tid til å bygge og dele med oss andre.
Selv om det er en floskel så er dere alle vinnere hos meg!
 
Da fikk vi atter bekreftet at Petter Nome, direktør i Bryggeri- og drikkevareforeningen, skal være konferansier under NM2012. Flott å ha så mange ølelskere samlet på ett sted!
 
Eduard skrev:
Da er det bestemt at det vil legges ut  80 billetter på mandag kveld kl 22.00:00. Se www.norbrygg.no for mer info. Det gjelder å huke tak i billetter, da pågangen er så stor at vi i år ser bort fra salg i døren.

Kjempebra  :ilike:

Jeg viker plassen min for noen andre i år, men håper dere gjør nettopp dette neste år med enda større plass. På den måten slipper dere kun inn interesserte og dere vet akkurat hvor mange som kommer.
 
Jeg tror at vi i år vil få en veldig stor andel 'interesserte', da første salgsrunde hovedsakelig foregikk internt på forumet her. Det blir helt sikkert forhåndssalg neste år også, men om det blir et større sted tør jeg ikke si. Arrangering av et slikt arrangement medfører mye energi som det er, og man ønsker jo heller ikke at det blir altfor stort. Men bra blir det uansett. Gleder meg! ;D
 
Dette gleder jeg meg stort til!!
En kjempe takk til de som organiserer eventen å bruker mye resurser å tid på dette. Jeg stiller med brygg som førstereis å gleder meg til å treffe dere andre.

Vi snakkes Plutselig  ;D om ei lita uke!!!
 
Tilbake
Topp