NM2012, lørdag 24. mars, Oslo

Eduard

Norbrygg-medlem
OPPDATERING!! (19.03.2012)

NM2012 er utsolgt og det vil ikke selges billetter i døren. Bare de som har forhåndskjøpt billett vil få adgang til hallen.


Som Lars allerede avslørte i NM2011-tråden har styret nå bekreftet sted og dato for NM2012.

Norgesmesterskap i hjemmebrygging vil finne sted lørdag 24. mars 2012Kanonhallen i Oslo. En del detaljer må ennå på plass, men i utgangspunktet vil vi ha sammenlignbare tidsskjemaer og -frister som i 2011. Det vil si: påmeldings- og innleveringsfrist ca 3 uker i forkant; åpent for publikum kl 19 til midnatt; deltakelse i flaskekonkurranse, publikums favoritt og etikettkonkurranse.

Til forskjell fra tidligere har styret denne gangen valgt et sted som ligger litt lenger unna sentrum (en 15 minutters rusletur fra Hasle T-baneholdeplassen), samtidig som det vil være plass til over 700 personer: en kapasitetsøkning på 60% i forhold til NM2011. Dette innebærer at det vil være bedre plass til publikumere samtidig som det igjen vil være behov for mange deltakere i publikums favoritt.

Mens styret jobber videre med forberedelsene til NM2012 vil vi imens oppfordre alle til å holde av datoen og brygge mange konkurransedyktige brygg til flaskekonkurransen og publikums favoritt!

Korte oppdateringer:
- Rimelig overnatting kan ordnes individuelt hos Haraldsheim vandrerhjem på Disen, under en halvtimes gange fra Kanonhallen. [lagt til 18.10.2011]
 
Dette blir gøy! Virker som en fornuftig løsning i forhold til størrelse og beliggenhet. Bra jobba. :biersmile:
 
Halleluja..... Da er kalenderen sjekket og dagen er holdt av,,,, Endelig dette gleder jeg meg til..

Odland: Jeg stiller med bil hvis du kjører hjem.. ;D
 
Har dere kommet med reglene for 2012?, hvor mange brygg kan man levere?, og hva er max OG? (Eller er det abv som gjelder?)
Hva med flasketypen, det ble disse små bjørnungene?, dvs, ikke irrelevant hvilken 0.33 flaske man bruker? (typ brewdog etc)
 
Vi har ikke kommet med reglene ennå. Vi har ingen planer om å avvike sterkt angående reglene, men noen endringer bør man ta høyde for. Det er viktig å ha disse reglene på banen fortest mulig, vi jobber med saken. :)

Flasketypen blir standard norske 0,33-flasker, eller 'bjørnungene', og det er et ufravikelig krav fremover grunnet logistikk, flaskebehandling og anonymitetssikring.
 
Spørsmål: Kan man sende inn samme ølet som i fjor (det vil si i år)?
Samme batch altså, viss man føler litt lagring har forbedret ølet.
 
Knut André skrev:
Spørsmål: Kan man sende inn samme ølet som i fjor (det vil si i år)?
Samme batch altså, viss man føler litt lagring har forbedret ølet.

Ja.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Oppdaget til min forferdelse at jeg har avreise til Shanghai den 24. mars 2012, maks krasj! :bank2:

Så, min oppfordring til dere som ikke har fylt datoen inn på en urokkelig plass i agendaen, gjør det før det er for seint :)
 
Vi jobber igjen med å få tak i et lass med 9 liters NC-fat som skal fordeles blant de beste brygg i publikums favoritt under NM2012.

Som ifjor håper vi at det blir mange brygg som deltar i publikums favoritt. Minimumsmengden for å delta i publikums favoritt vil være uforandret, det vil si et 18-19 liters corneliusfat eller tilsvarende mengde øl i flasker eller andre beholdere. For å være på den sikre siden anbefales det å ta med mer, slik at man ikke går tomt og går glipp av stemmer, men dette er ikke pålagt.

Da gjelder det bare å brygge i vei!
 
Eduard skrev:
Vi har ikke kommet med reglene ennå. Vi har ingen planer om å avvike sterkt angående reglene, men noen endringer bør man ta høyde for. Det er viktig å ha disse reglene på banen fortest mulig, vi jobber med saken. :)

Flasketypen blir standard norske 0,33-flasker, eller 'bjørnungene', og det er et ufravikelig krav fremover grunnet logistikk, flaskebehandling og anonymitetssikring.

Jeg har tenkt å brygge en øl som holder ca 4 vol CO2, vil ikke det være stor fare for at flaskene eksploderer? Gjør dere unntak i slike tilfeller?
 
golo skrev:
Jeg har tenkt å brygge en øl som holder ca 4 vol CO₂, vil ikke det være stor fare for at flaskene eksploderer? Gjør dere unntak i slike tilfeller?

Nei, du kan ikke regne med unntak. Norske ølflasker, ihvrtfall om du er litt påpasselig og ikke bruker noen med synlige defekter, burde ikke ha noe problem med  volum CO2. Det er omtrent det man har i et godt karbonert hveteøl, som jo fungerer fint på tilsvarende tykkelse halvliterflasker.
 
kan jeg bruke 0,33 flasker med lang hals, al a lervig. Eller er det kun tuborg typen som blir godkjent?
 
Tilbake
Topp