NM2012, lørdag 24. mars, Oslo

Jeg har også lurt lenge på det samme som ØysteinM spør om. Etter hva jeg har hørt var det mange av Norbrygg medlemmene som ikke kom inn og stod lenge i kø for å i det hele tatt slippe inn.
I og med at det deles ut øl "gratis" ved å ha betalt for inngangsbilett er det nok god pågang fra ikke-hjemmebryggere.

Burde det ikke norbrygg medlemmer prioriteres på en eller annen måte?
 
tror du ikke kona betalte medlemskapet, men glemte å få oblat? Hva gjør jeg da?
 
Tror du ikke jeg betalte det selv og kastet oblatet?

Man kan nesten si det ble skylt ut med meskevannet ..
 
Jeg regner med at det kommer en innlevering av øl for ferskinger beskrivelse også? Jeg har et par brygg som skal være med men vet ikke om jeg må være medlem i norbrygg osv.

Alt kan jeg ordne men må bare vite hva som skal gjøres i klartekst...
 
Det kommer nok noe mer ordnet informasjon, men sånn i korte trekk:

  • Du må ikke være medlem i Norbrygg. Ikke-medlemmer betalte deltageravgift i fjor, men i år er jeg ikke helt sikker.
  • Ølene du skal delta med skal leveres inn i 3 - tre - standard norske 0,33-flasker med nøytral kork og uten merker som etikett e.l.
  • Online påmeldingsskjema kommer og du melder på ølet her. Fra påmeldingsskjemaet får du en etikett som skal festes på flaskene med strikk.
  • De tre flaskene enten sendes eller leveres til oppgitt adresse.
  • Skal flaskene sendes er det ekstremt viktig å pakke dem godt inn.
 
Ang. fornyelse av medlemskap: Er det bare å overføre penger til Norbrygg, eller skal man få/ha fått ny faktura?
 
Det er nå blitt opprettet sider ifm NM2012! Sjekk [iurl=http://norbrygg.no/index.php/alt-om-nm2012]denne siden[/iurl] for mer info.

Har vi nevnt at det blir gjeve premier i år? Det blir meget gjeve premier i år! Se også her: http://norbrygg.no/index.php/alt-om-nm2012/704-sponsing-og-premier
Det sier seg selv at vi ønsker at flest mulig folk deltar i NM. Vi forventer at det uansett blir mange som deltar i flaskekonken, men som vanlig ønsker vi veldig gjerne at folk også deltar i Publikums Favoritt. Klart, premiene er fine (hovedpremien har i år en butikkverdi på over kr 16 000! og vi fordeler hele 30 fat blant PF-deltakerne), men mest av alt er deltakende publikumsbrygg uunværlig for at NM2012 blir til årets beste hjemmebryggerfest! Vi sikter derfor på minst like mange deltakere som i fjor, det vil si godt over 60 stykk.

Hva er ellers fordelene med å delta i PF?
- gratis og garantert adgang for deg og en medbrygger/venn
- mingling og smaking av hverandres publikumsbrygg allerede mellom kl 17-19 (uten publikum til stede)
- en ypperlig anledning til å presentere ølet ditt på en proff, morsom, artig eller/og uforglemmelig måte

[iurl=http://norbrygg.no/index.php/alt-om-nm2012/707-pamelding-publikums-favoritt]Påmelding til PF[/iurl] er allerede åpnet, og det er første mann til mølla i tilfellet vi oppdager at ting går helt av skaftet. Påmeldingsskjemaer til flaskekonken og etikettkonken er noen dager unna. Muligheten for forhåndssalg overveies i skrivende stund, vi holder dere oppdatert. :)
 
Hei,
Kort spørsmål: Er det krav til Norbrygg medlemskap for å delta i PF?
Vi er flere som brygger sammen og ikke alle er medlemmer.
 
ØysteinM skrev:
Hei,
Kort spørsmål: Er det krav til Norbrygg medlemskap for å delta i PF?
Vi er flere som brygger sammen og ikke alle er medlemmer.

Nei, det er ikke krav om medlemskap i Norbrygg for å delta. :)

EDIT: 11 påmeldte PF-brygg så langt
 
Bernts skrev:
Hvor finner jeg adressen  til der ølet i flaske konken skal sendes?

På siden http://norbrygg.no/index.php/alt-om-nm2012/705-informasjon-for-deltakere-i-nm2012 står
Nytt fra i år er at vi håndterer ulike innleveringsadresser for de ulike klassene, da det vil være aktive dommerjuryer i båder Trondheim, Kristiansand og Oslo. Trondheim: klasse C IPA og D Lys Ale; Kristiansand: A Lys Lager og B Mørk Lager; Oslo: klasse E, F, G, og H. Mer detaljert informasjon gis når påmeldingen åpnes i uke 7.

Innleveringsadressene vil med andre ord legges ut snart, eller/og vises på skjermen under påmeldingen. ;)
 
Påmeldingen til PF går hett for seg, så langt er 18 brygg blitt påmeldt! Dersom påmeldingstrykket blir overveldende må vi håndtere 'første-mann-til-mølla-prinsippet'. Derfor kan vi bare anbefale å melde seg på som PF-deltaker før påmeldingen eventuelt stenges.

Under NM2011 var det nesten 70 deltakende PF-brygg, og vi tror at den øvre grensen ikke bør ligge for langt over dette antallet.
 
I Oslo er det levering hos Bryggselv, i Trondheim hos Tommy og i Kristiansand hos Yngvar. Eksakte postadresser kommer på påmeldingsskjemaet. Fristen er altså 1. mars.

Spesielt for Bryggselv:
For øl som skal bedømmes i Oslo, er innleveringsfristen 1. mars. I tillegg tilbyr Bryggselv, som en service til sine kunder, å sende øl som blir levert i butikken til Kristiansand og Trondheim. For de som benytter seg av dette tilbudet, er fristen for levering 23. februar for å sikre at ølene kommer fram i god tid.
 
Jeg har selvsag bare spart 4 flakser til nm, og fikk se reglene nå, og det står at man må spare 3 flasker hvis man går videre til skandinavisk mesterskap. Kan man ikke stille da?
 
John P skrev:
Jeg har selvsag bare spart 4 flakser til nm, og fikk se reglene nå, og det står at man må spare 3 flasker hvis man går videre til skandinavisk mesterskap. Kan man ikke stille da?
Jeg tror det er frivillig å stille i skandinavisk. Selvfølgelig litt kjedelig om man vinner, men men.
 
Telleren til påmeldte PF-brygg så langt er 54 brygg. Det vil si at vi ligger godt an til å få et kjempearrangement! Som nevnt vil vi være nødt til å stenge påmeldingen til PF når vi nærmer oss 70-80 stykk, så det gjelder å få meldt seg på før dette skjer.
 
Kjempeflott at dere har valgt et større lokale denne gangen. I fjor ble det helt kaotisk med altfor mange mennesker og useriøse folk som tok turen innom bare for å få billig øl. Satser på at det blir knallbra i år  :biersmile:
 
Like greit at jeg nå tar ansvar.

Jeg stiller med dette følgende spørsmål, på vegne av alle de (ikke meg selvfølgelig, dette er en rent altruistisk handling) som har surra det til med betalingen av årsavgiften. La oss si at noen....tjah..... si at han/hun feks har bedt kona/mannen om å ta ansvaret for å betale regninger, og at denne noen har glemt å gi ettertrykkelig beskjed om at økonomisjefen huker av for "OBLAT" på nettbanken (sannelig glad deg ikke er meg).

Hva skal denne stakkars idioten nå gjøre? Printe ut en kopi av kontoutskriften og bære denne med seg? Eller finnes det andre mer indiserte løsninger?

Glad jeg kunne være til hjelp (?)

Mvh
Bård
 
Jeg gjorde en opptelling av deltakerne som er påmeldt så langt, og vi har enn så lenge fått dekket 8 fylker. Det vil si at det mangler ennå noen, så vi vil spesielt oppfordre deltakere fra følgende fylker til å stille i PF: Østfold, Oppland, Buskerud, Vest-Agder, Hordaland, Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag, Troms, Finnmark.  :yes:
 
Tilbake
Topp