Viking?
både fleinsopp og fluesopp ble brukt der....
det er foresten forbudt ved lov å plukke fleinsopp....
så dessuten ikke bra ut det fatet, trenger nok en god vask etter dette
Viking?
både fleinsopp og fluesopp ble brukt der....
det er forresten forbudt ved lov å plukke fleinsopp....
så dessuten ikke bra ut det fatet, trenger nok en god vask etter dette
Man kan ikke bli straffet for innsamling eller oppbevaring av spiss fleinsopp for artsbestemmelse, eller av vanvare. Salg, eller bruk av soppen kan imidlertid bli straffet i Norge.
I 1984 ble en person fra Salten dømt til 24 dagers betinget fengsel for soppmisbruk. Han ble funnet skyldig å ha spist fleinsopp som han hadde plukket i en park i Trondheim.
I 1985 ble en mann fra Bodø dømt for å ha drukket te av fleinsopp som han hadde plukket. Retten avgjorde at dette var en narkotisk drikk, og han fikk 45 dager betinget fengsel og en bot for forholdet. "
I mitt tilfelle var det en standard pale ale som smakte noe rart.. fatet ble satt bort og avglemt ca et år. Var en smule overasket når jeg åpnet det i dag. :jaha: har aldri sett noe så jæv... siden en halvfull, åpnet gjæringsdunk ble stående åpen i kjelleren i 14 dager. Ser ut som om jeg har gjort noe RADIKALT galt ved tapping. men morsomt å se hvor ille det kan bli. Fatet står nå med sterk lut vann, skal så behandles med Klorin, så med Jodosan. Så steames og tilslutt behandles med sterkrens. Hvis det ikke hjelper så må det nok smeltes om ;D
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.