Noen som føler kallet?

Ikkje alle lenkjer på internett funkar som dei skal når ein kopierar.  Her lyt ein ha eit snev flamsk innabords mistenkjer eg.   

De pagina die u zoekt kan niet gevonden worden, mogelijk bestaat ze niet meer.

Fant feilen...

Bytt ut den stor E med liten e i english.
Det er forumet som ikke tillater liten e etter punktum...    :noway: :jaha:

Jeg tror man blir spist av meitemark når man dør. Tror forsåvidt også at man ikke må være religiøs for å brygge godt øl.

Var vel ikke det som var poenget...

"Several Trappist breweries have raised the alarm. The declining number of monks means that they could soon have to stop brewing. The problem is something of a tough nut to crack. A spokesman for one monastery told the newspaper that “We can hardly employ a head-hunter”.
A monastery beer has to adhere to strict rules before it can be given official recognition as a Trappist beer.

One of the rules is that it must be brewed under the auspices of a monastic community. As monasteries, like churches, are gradually emptying, the number of monks is ever-decreasing. For example 35 monks lived at the Orval Monastery in the 1980. Now there are just 12 monks living there."

Trappist ølene står i fare for å forsvinne...

Jeg tror aldri Trappistøl kommer til å forsvinne. Det er en salgssuksess av dimensjoner.
Så vidt jeg vet, er det kun Westvleteren som fortsatt tviholder på at ølet skal brygges av og med munker. De andre har blitt veldig profesjonelle og bruker "normal" arbeidskraft.

Det må være munker som har oppsyn med bryggingen uansett. Men det er nok færre som faktisk brygger.

Tilbake
Topp