• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Noen som har en varmtvannstank til overs?

Ser at vi må oppgradere til en kokekjele på rundt 200 liter. Har noen en varmtvannstank på mellom 200 og 500l de ikke trenger? Kan godt gi deg en liten slant for den også. Hvis noen har to, så hadde det vært enda bedre.
 
Spør noen lokale rørleggere, de tar ofte med seg brukte tanker når de har vært ute på oppdrag og byttet ut hos folk. Hvis de ikke er rustet opp så mulig de blir tatt vare på til div prosjekter og til å plukke deler fra. Mulig du får noe av de, eller må gi en liten slant for en!
 
Takk, Ørnegård! Vi holder på å oppgradere til ca 2-300L, så den er perfekt. Satser på å få tak i to til gratis.
 
Du får helt sikkert gratis hos rørleggere. Hadde ett prosjekt (ikke brygging) hvor jeg brukte mange.
De var bare glade å bli kvitt de for da slapp de kostnaden med å levere de på bosset.
 
Hva med å ta kontakt med en rørgrossist? Det er stort sett her rørleggere blir kvitt gamle beredere. Ser du bor på Kjelsås. Nærmeste er vel da Heidenreich i Uelands gate 85.
 
Det ligger en grossist rett bak der du brygger. Ahlsell. De er glade for øl, har pølser hver fredag, og en drøss med beredere som det bare er å hente. Det er jo til og med i bæreavstand fra bryggeriet ditt.:)
 
Har de små beredere også? 30-50l, ev noen som har en til overs?

Tenkte å lage ny hlt. Bytte ut 20l labb dunken. Fant en 30l på fyllinga, men når jeg strippa den, så jeg at den var revna på langs. Hadde nok vært en bra smell.
 
Har de små beredere også? 30-50l, ev noen som har en til overs?

Tenkte å lage ny hlt. Bytte ut 20l labb dunken. Fant en 30l på fyllinga, men når jeg strippa den, så jeg at den var revna på langs. Hadde nok vært en bra smell.
Jeg har sett alle størrelser. Fra 20l og oppover. Stikker du innom en fredag i lunsjtida får du dessuten sett en fiffig måte å bruke en gammel bereder.:)
 
Østensjøveien 9. Rett bak FUE, hvor du kan fylle o2 hvis du driver med denslags.:)
 
Tilbake
Topp