Noen som har erfaringer med denne?

Jeg ville ikke gått så langt. Kjøpte en induksjonstopp der (frittstående) og den fungerer utmerket, men selvfølgelig alt du kjøper der er ikke like bra.

Tja, har vel ikke blitt kjempeimponert av alt som blir solgt der selv heller. Skal prøve å få dem til å sende meg innvendige mål for å se om det går an å få et gjæringskar oppi der.

Gi en tilbakemelding hvis du får disse målene :) Er jo ikke umulig denne kan brukes som kegerator for 1 stk 19l Cornelius fat for oss med begrenset plass.
Gidder du å høre om de har støynivå på denne, hvis du først sender de en mail?

for gjæring i den så trenger du jo ikke få gjæringsbøtta nedi den... :)
regner med den er rimelig tett, så du bare trenger et tett lokk med gjærlås  :angel:

hadde vært jævla tøff som portabel kegerator da... men tipper den blir for liten.
Den er 83cm høy og et corny fat er 63cm... med hjulene og bunn/lokk, så går det kanskje fort bort de 20cm man har å gå på,
burde jo ha noen cm til slanger osv...
Samt at plass til co2 internt hadde vært en fordel, men går jo å henge ei flaske på utsia..

Har fått svar nå og det var bare sånn passe til hjelp. De har ikke målene tilgjengelig, men den skal romme 50 liter.

Dag

Da har jeg også sendt mail og pushet litt på at det kan være flere som er interessert i denne hvis den kan benyttes i bryggingen.

Den som ikke gir seg får svar :)
Først fikk jeg beskjed om at de ikke hadde disse målene, men spurte om de hadde mulighet til å oppdrive dem. Da kom jeg til en litt med medgjørlig konsulent som skulle se hva han klarte å finne, og etter litt tid fikk han målene fra produsenten. Tusen takk til Per Arne hos netthandelen! :D

"Hei. Målene er 38-42. Bredde/Dybde Modell: PC-50E Kapasitet: 50L".

Da blir det kun plass til et 9 liters fat, med god plass til andre ting ved siden av. F.eks. En lite CO2 flaske.
Med tilkoblinger og slanger, er niliteren ca 40 cm høy.

Ser at disse går rundt tusenlappen.
Elkjøp/Lefdal har 102 liter kjøleskap til ca. 1400,-
Der er det plass til gjæringsdunk (om den ikke er for høy) eller 2x19 + 9 cornelius.

Apropos kjøleskap.. Er det noen som vet hvor høy temp man kan stille et kjøleskap på? Kan man f.eks. kjøre konstant 12-14 °C?
Mitt 20 år gamle siemens kjøleskap har faktisk  °C angivelse, men det går bare opp til 10 °C.
Syns de fleste kjøleskap jeg har funnet bare har nr.anvisning (altså f.eks. fra 0- 5, uten å oppgi hva det gir av temp).
Skulle gjerne brukt et kjøleskap til å forsøke å brygge en lager og/eller langtids-lagre noen flasker øl..

johneivind skrev:
Apropos kjøleskap.. Er det noen som vet hvor høy temp man kan stille et kjøleskap på? Kan man f.eks. kjøre konstant 12-14 °C?
Mitt 20 år gamle siemens kjøleskap har faktisk  °C angivelse, men det går bare opp til 10 °C.
Syns de fleste kjøleskap jeg har funnet bare har nr.anvisning (altså f.eks. fra 0- 5, uten å oppgi hva det gir av temp).
Skulle gjerne brukt et kjøleskap til å forsøke å brygge en lager og/eller langtids-lagre noen flasker øl..

Det fikser du lett med en STC-1000 fra ebay og en frostvakt fra Biltema. STC-1000 koster ca 150,- inkl frakt. Pass på å finn en for 220v.

Tilbake
Topp