GodesetBrygg
Norbrygg-medlem
22/23. Haha, mer nerdete enn jeg trodde.
22/23. Haha, mer nerdete enn jeg trodde.
Noen kaffemaskiner har Wiener Melange. Pølse-smør høres ikke godt ut i flytende form.17. Og ifølge meg er wiener en pølse, ikke et øl.
Den om kölschen var den som finta meg, men jeg måtte sjekke, og det står klart og tydelig i Norbryggs typedefinisjoner.18 her også. Skal en Kölsch være vinøs? En Porter kan ikke ha hvitt skum? Må aksepteres diacetyl i en ESB? :O
Du skal ikke se bort ifra detEr jeg igjen den største nerden på forumet?
Er jeg igjen den største nerden på forumet?
Ja, det var mange spørsmål hvor jeg måtte minne meg på at Norbrygg var fasit, og ikke hva jeg sjøl tenkte var riktig.Definitivt. Jeg fikk bare 19. Ser at det er enkelte detaljer jeg har vært alt for lite opptatt av!
Jeg stusser veldig over Norbryggs plassering av Steam beer som ale. Det er da vitterlig et lagerøl, i alle fall om en definerer lagerøl som et øl som er gjæret med lagergjær, og ale som et øl gjæret med alegjær.
Definitivt. Jeg fikk bare 19. Ser at det er enkelte detaljer jeg har vært alt for lite opptatt av!
Jeg stusser veldig over Norbryggs plassering av Steam beer som ale. Det er da vitterlig et lagerøl, i alle fall om en definerer lagerøl som et øl som er gjæret med lagergjær, og ale som et øl gjæret med alegjær.