Nok en quiz - test dine kunnskaper om øltyper

Er jeg igjen den største nerden på forumet? :(

Definitivt. Jeg fikk bare 19:). Ser at det er enkelte detaljer jeg har vært alt for lite opptatt av:rolleyes:!

Jeg stusser veldig over Norbryggs plassering av Steam beer som ale. Det er da vitterlig et lagerøl, i alle fall om en definerer lagerøl som et øl som er gjæret med lagergjær, og ale som et øl gjæret med alegjær.
 
Definitivt. Jeg fikk bare 19:). Ser at det er enkelte detaljer jeg har vært alt for lite opptatt av:rolleyes:!

Jeg stusser veldig over Norbryggs plassering av Steam beer som ale. Det er da vitterlig et lagerøl, i alle fall om en definerer lagerøl som et øl som er gjæret med lagergjær, og ale som et øl gjæret med alegjær.
Ja, det var mange spørsmål hvor jeg måtte minne meg på at Norbrygg var fasit, og ikke hva jeg sjøl tenkte var riktig.
 
Definitivt. Jeg fikk bare 19:). Ser at det er enkelte detaljer jeg har vært alt for lite opptatt av:rolleyes:!

Jeg stusser veldig over Norbryggs plassering av Steam beer som ale. Det er da vitterlig et lagerøl, i alle fall om en definerer lagerøl som et øl som er gjæret med lagergjær, og ale som et øl gjæret med alegjær.

Siterer deg då det blei stilit spørsmål om Kölschgjær er lagergjær:

"Så nei; jeg synes ikke dette har noen relevans for øltypeinndelingen - bare for gjærtypeinndelingen"

:D:D
 
Tilbake
Topp