Norgesmesterskapet 2021

Å hente flaskene på posten er veldig enkelt for meg. Jeg kjører til butikken hjemmefra, og kjører ølet hjem. Det er mye mer tungvint for dem som skal gjøre den jobben i Oslo - og så er det det at noen faktisk må gjøre det. Og de som har gjort det før, fortjente å få avløsning.

Og så er det jo veldig enkelt for meg å få levert ølet mitt, da;).
Setter du opp en dag eller to for fysisk levering? :)
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Påmelding kommer til å åpne neste uke og frist for innlevering 22. september. Mer informasjon kommer på nettsider. mail og andre kanaler når vi får avklart alt (sannsynligvis i løpet av et par dager).

Det kommer til å bli noen endringer fra i fjor:
  • Oppskrift skal ikke fylles inn ved påmelding, men du må sende inn oppskrift på forespørsel. Dette gjelder alle som kommer til finale eller på annen måte premieres. Dersom du ikke sender inn oppskrift på forespørsel, vil ølet ditt bli diskvalifisert.
  • Det skal fortsatt sendes inn 2x0,5 liter i nøytrale flasker eller bokser (samme som i fjor) og de som blir norgesmestre må sende inn til kåring av årets hjemmebrygger i tillegg.
  • Konkurransellassene vil bli oppdatert og i størst mulig grad følge typedefinisjonsnumrene. Egen klasse for juleøl, ettersom NM slås sammen med juleølkonkurransen.
  • Vi regner med at det ikke blir skandinavisk mesterskap i år. Usikker for neste år, men det er mulig årets NM vil kvalifisere til neste års skandinavisk.
  • Innlevering i Oslo blir noe mer begrenset, da ølmottaket blir på Hadeland hos @Finn Berger .
  • Dommerkomiteen har endret noen typedefinisjoner og disse vil bli gjeldende for NM. Flere typer har fått nye nummer, i tillegg til at klassisk norsk juleøl, amerikansk IPA og mørk, sterk belgisk er skrevet helt om.
Betyr det at f.eks 0,33 flasker ikke er tillatt?
 
Bare så det blir sagt - tommel opp @Finn Berger for at du tar på deg bryet. Det blir sikkert mye jobb, og det er helt fantastisk at du gidder :beercheers:.
hehe - som sagt; jeg slipper bryet med å levere eget øl:). Men ellers er jo greia at det er veldig hyggelig å være litt aktiv i Norbrygg. Det kan anbefales:)! Det er absolutt ikke noe offer - og jeg har jo dessuten masse tid. (Akkurat nå skal jo skolen begynne, og jeg smiler hele veien på vei ned i ølkjelleren:p.)
 
(Diskusjonen om Norbrygg sin profilering av konkurranser er slettet. De som mener dette er verdt å diskutere kan eventuelt opprette en egen tråd. Mer informasjon om designendringene finnes i styrereferatene.)
 
Kommer til å sende inn 1 eller 2.
Bleier er det en størrelse som anbefales?

Hvilket bleiekort er å anbefale for tida? :D
 
Kommer til å sende inn 1 eller 2.
Bleier er det en størrelse som anbefales?

Hvilket bleiekort er å anbefale for tida? :D
Jeg kjøper de billigste bleiene, som stort sett er for nyfødte og priset for å hekte nybakte foreldre på et bleiemerke...

Bleiekort får andre svare for. Enten de som er i den naturlige målgruppa eller bryggere som sender _mye_ øl :p
 
Jeg vil også påpeke det som er den største endringa i årets NM-regler:
Du skal ikke legge inn oppskrift ved påmelding, men sende inn oppskrift om du går videre i konkurransen.

Dette er for å gjøre det enklere å melde seg på og unngå å samle inn mye ubrukt informasjon, men det øker også risikoen for at noen vil få ølene sine diskvalifisert om de ikke følger med.
 
Jeg kjøper de billigste bleiene, som stort sett er for nyfødte og priset for å hekte nybakte foreldre på et bleiemerke...

Bleiekort får andre svare for. Enten de som er i den naturlige målgruppa eller bryggere som sender _mye_ øl :p
Topp. Det med bleiekort var et forsøk på en (dårlig) spøk :rolleyes: .
 
I dag er det 17.August og på påmeldings-siden får jeg kun opp disse:

Bjorleik 2021

Norbrygg Oslo Flaskekonkurranse i amerikanske øl 2021



Greit at jeg ikke har vært veldig aktiv på forumet på noen måneder, men den amerikanske flaskekonkurransen har jeg ikke fått med meg... noen som har link til info med frister osv?
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Tilbake
Topp