Norgesmesterskapet 2021

I dag er det 17.August og på påmeldings-siden får jeg kun opp disse:

Bjorleik 2021

Norbrygg Oslo Flaskekonkurranse i amerikanske øl 2021



Greit at jeg ikke har vært veldig aktiv på forumet på noen måneder, men den amerikanske flaskekonkurransen har jeg ikke fått med meg... noen som har link til info med frister osv?
Kommer i løpet av dagen.
 
  • Like
Reaksjoner: JoW
Må bare legge inn en liten positiv tilbakemelding til at man nå ikke trenger å legge ut full oppskrift allerede ved påmelding. Jeg hadde forberedt meg på å sitte og taste data i et kvarters tid, men hadde meldt på alt jeg hadde i løpet av et minutt :)
 
Når flaskene kommer frem, hvordan er oppbevaringen. Er det kjølerom, eller noe annet
 
Dersom du ikke vil sende NM-ølene din med Posten, kan du levere ølene her:

16. og 22. september hos Finn Berger
Adressen er den samme som ølene normalt sendes til: Randsfjordlinna 340, Lunner. Finn er hjemme hele dagen og utover ettermiddagen.

21. september i Drammensveien 43, Oslo
Innlevering samme sted som tidligere år i Oslo: Drammensveien 43. Vi er til stede og tar i mot øl fra kl. 17 til kl. 19.

Fram til 15, september hos Ølbrygging.no
Du kan levere øl i butikken til Ølbrygging fram til 15. september.
 
Det skal fortsatt sendes inn 2x0,5 liter i nøytrale flasker eller bokser (samme som i fjor) og de som blir norgesmestre må sende inn til kåring av årets hjemmebrygger i tillegg.
Ett helt hypotetisk spørsmål:
Må flaske som skal sendes til en eventuell NM-kåring tilfredsstille vanlige krav?
 
Ett helt hypotetisk spørsmål:
Må flaske som skal sendes til en eventuell NM-kåring tilfredsstille vanlige krav?
Tja... Vi har brukt å være litt mer fleksible om det virkelig skjærer seg. Jeg mener det var et år en deltager hadde knust ei flaske og det har skjedd mer enn en gang at det har vært noe krøll i posten med innsending av finaleflaskene.
 
Til dere som ennå ikke har sendt: Bruk Posten, vanlig sendemåte. Da kommer alt til min nærmeste butikk, og det gjør ting enklere for meg.

"Helt hjem" er håpløst. Jeg fikk en skoeske med to flasker levert hengende i en plastpose på postkassa, som står 200 meter unna. Hvem som helst kunne raska med seg den på impuls.
 
Til dere som ennå ikke har sendt: Bruk Posten, vanlig sendemåte. Da kommer alt til min nærmeste butikk, og det gjør ting enklere for meg.

"Helt hjem" er håpløst. Jeg fikk en skoeske med to flasker levert hengende i en plastpose på postkassa, som står 200 meter unna. Hvem som helst kunne raska med seg den på impuls.
Tenkte å levere selv til deg 22. September ila dagen/kveld. Nici
 
hei, jeg har et øl som jeg ønsker å sende inn, men vet ikke om det finnes type til dette.
det er en øl i Dark Horizon- retningen med champagnegjær og kaffe, men laget med lagergjær. baltisk porter? øl med tilsetninger?
den er på ca 16 %

Eirik :)
 
Mener å huske at det ble sendt inn ett bidrag i sist NM som het "DH". Du kan jo sjekke klassen denne ble sendt inn til (jeg var ikke bryggeren).
 
Mener å huske at det ble sendt inn ett bidrag i sist NM som het "DH". Du kan jo sjekke klassen denne ble sendt inn til (jeg var ikke bryggeren).
takk for svar. jeg er usikker på hvordan jeg sjekker dette da det jeg i utgangspunktet er usikker på hvilken klasse man leverer et slikt øl.

:)

Eirik
 
Tore Wickstrøm hadde en DH5 clone i fjor. Den var påmeldt i klasse 9E imperial stout. Det blir vel 8H etter revideringen.
 
Litt sent å minne folk på det, men som en huskeregel til neste år:

I dag måtte vi diskvalifisere et øl, på grunn av for mye teip på pakka. En deltager hadde sendt inn ei pakke med bokser og teipet rundt hele pakka, delvis med to lag teip. Det var umulig å få opp pakka uten å være litt hardhendt med tapetkniven, og en av boksene ble ødelagt.

Så til neste år: Vær så snill å ikke bruke mye teip når du sender inn bidrag. Det gjør jobben til Finn veldig mye vanskeligere og du risikerer at ølene dine ikke blir med fordi vi ikke klarer å åpne pakka uten å ødelegge innholdet.
 
Tilbake
Topp