Det må man selvsagt ikke gjøre - to forskjellige kurser er en forutsetning..!Sikkert mange som vil sette den på samme kurs, i en dobbel kontakt f.eks, så det er en løsning som forutsetter at brukeren har litt kjennskap.
Du kan jo trekke en god (2,5mm2) skjøteledning fra en annen kurs da... Tror det er dumt å stryke B80 av den grunn...Da har jeg mailet brew tools, og fått til svar at det ikke er mulig å bygge b80 eller b150 om til 3 fas pga kun 2 elementer, (de måtte da ha 3 elementer) og siden jeg ikke har mer enn 1 x 16amp tilgjengelig og disse krever 2 x 16 amp så er dermed brew tools strøket av listen.
Det er vel ingen bryggemaskiner under 200 liter som er trefas. Camurri har 2x2,2kw koblet som 3-fas 230 eller 400 og kunne vært levert slik som Brewtools med to Schuko, Brewtools har 2x3kw.
Nå er jeg ute på veldig tynn is, over dypt vann, men hvis det er to ledninger, kan en ikke da koble begge N-lederene sammen til en fase, hver av L-lederene til hver sin fase og jordingene sammen og kjøre den på en tre-fas stikk? Da er vel 16A nok også?
OBS: dette MÅ verifiseres av noen som kan elektro før det prøves, jeg gjetter her!
Litt merkelig vinkling, kanskje? Er fort gjort for en elektriker å fikse 3x 16A ut av den trefase 32A du har nå. Da har du til både BT på full blås, vannvarmer på 2kw og en liten varmeovn om du behøver. Peanuts opp mot investeringen du ser ut til å ønske å ta på bryggeutstyr.