Hei!
Jeg har tidligere lagd en god del vin før. De har vært riktig så gode også.
Jeg ønsker nå å gå videre og prøve noe nytt. Ølbrygging høres både spennende og interessant ut og det er det jeg ønske litt tips om.
Jeg har alt av utstyr til å brygge, men jeg har ikke kjøpt råstoff eller slikt.
Jeg ønsker forsåvidt å starte med lyst øl, men om noen har andre anbefalinger er det noe jeg setter pris på, jeg er glad i alt fra lyse pilsner til mørke og kraftige stout. IPA kan fort bli litt for mye humle for min smak, så det er noe jeg ønsker å prøve ut litt senere når jeg har fått til dette her.
Konkret ønsker jeg tips om følgende:
- Hvilken type øl er det lettest for en nybegynner å få suksess med?
- Hvilken råstoffer, gjær, humle, malt bør jeg gå for?
- Tips om selve prosessen som gjæringstemperaturer osv. er også hyggelig!
Når jeg har funnet ut hva jeg skal lage så ser jeg frem til enda flere tips igjennom bryggeprosessen
Mvh
Seb!
Jeg har tidligere lagd en god del vin før. De har vært riktig så gode også.
Jeg ønsker nå å gå videre og prøve noe nytt. Ølbrygging høres både spennende og interessant ut og det er det jeg ønske litt tips om.
Jeg har alt av utstyr til å brygge, men jeg har ikke kjøpt råstoff eller slikt.
Jeg ønsker forsåvidt å starte med lyst øl, men om noen har andre anbefalinger er det noe jeg setter pris på, jeg er glad i alt fra lyse pilsner til mørke og kraftige stout. IPA kan fort bli litt for mye humle for min smak, så det er noe jeg ønsker å prøve ut litt senere når jeg har fått til dette her.
Konkret ønsker jeg tips om følgende:
- Hvilken type øl er det lettest for en nybegynner å få suksess med?
- Hvilken råstoffer, gjær, humle, malt bør jeg gå for?
- Tips om selve prosessen som gjæringstemperaturer osv. er også hyggelig!
Når jeg har funnet ut hva jeg skal lage så ser jeg frem til enda flere tips igjennom bryggeprosessen
Mvh
Seb!