Hei,
Noen som vet om man får kjøpt nye bjørnunger og eventuelt hvor?
Noen som vet om man får kjøpt nye bjørnunger og eventuelt hvor?
Takk for svar ville egentlig ha nye flasker, da vet jeg hvordan de har blitt behandlet. Men jeg klarer ikke å finne disse hos andre enn grossist. Alternativet er å kjøpe alkoholfri øl en stund da.... hadde den bare smakt ok.
Finner dere ofte nye flasker (ikke sliterand)? Er det et problem med mugg?
Jeg har kjøpt tomflasker av min lokale Rema for 40kr.kassen og sortert ut de slitne og pantet dem hos Coop. Flere ganger har jeg forklart at jeg driver med hobby som hjemmebrygger og da har jeg fått kjøpt flasker av betjeningen.Takk for svar ville egentlig ha nye flasker, da vet jeg hvordan de har blitt behandlet. Men jeg klarer ikke å finne disse hos andre enn grossist. Alternativet er å kjøpe alkoholfri øl en stund da.... hadde den bare smakt ok.
Finner dere ofte nye flasker (ikke sliterand)? Er det et problem med mugg?
Kullsyren utgjør vanligvis ikke mer enn 2-5 oechslegrader, i min erfaring.Når jeg hadde helt ut Munkholmen i karet og varmet og rørt en stund for å få bort kullsyren, målte jeg 1020 ca. Da holdt nok ølet ca 30 grader. Så varmet jeg opp mer mens jeg tilsatte sukkerløsning og honning. Etterpå målte jeg 1050 og nå nærmer det seg 1020 igjen etter 3 dager med gjæring ved 18-20 grader. Det virker som det fortsatt er kullsyre igjen og det gjør vel at målingene blir litt høyere enn normalt?