Og 1110 med belgisk saison

Blir det for bøst? Usikker på om gjæren takler alt det søte eller om den dør før ølen er ferdig utgjæret. Har noe brett i bakhånd, kan jeg bruke den om den belgiske saisonen dør, eller må jeg til med f.eks champagnegjær? Laget en imperial chili saison med honning

Imponerende! Ikke forsøkt noe liknende så har ikke så mye å komme med, annet enn at belgisk gjær generelt er fantastisk arbeidsvillig.
Ellers gjelder vel det vanlige mantraet: stor starter!

Lykke til, kan bli et spennende produkt.

Bruker en gammel vasket gjærkake, håper og tror at den gjør susen. Mye sukker og honning som ga meg så høy og. Ble litt overrasket da jeg så tallet :)

Blir det for bøst? Usikker på om gjæren takler alt det søte eller om den dør før ølen er ferdig utgjæret. Har noe brett i bakhånd, kan jeg bruke den om den belgiske saisonen dør, eller må jeg til med f.eks champagnegjær? Laget en imperial chili saison med honning

Nå kommenterer jeg på et gammelt innlegg, men jeg leker med tanken om å tilsette chili i en Saison jeg brygger.
Hvordan tilsatte du den? (under koking eller i gjæringsdunken som en type tørrhumling?)
Hvor mye brukte du?
Tilsatte du noe annet i tillegg til chilien eller var det nok med bare den? Jeg tenkte umbiddelbart pepper, men det kan kanskje bli litt voldsomt.
Og hvordan smakte det? Var det verdt det?

Tilbake
Topp