• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

ØK: Stout-kran (stainless)

Heisann

Er det noen som har en slik en liggende å ta opp plass. Med restrictor disc. Stouten må få grombehandling :)

Kim
 
I know. Ville bare prøve lykken her først. Curses. Hadde en bestilling til MB i går. Burde slengt ved.
 
Gahr skrev:
Bernts skrev:
Det var jeg som bestilte alt det rustfrie de hadde.. ;D, + litt til.

Oppgraderinger på gang?

Ikke så mye oppgraderinger egentlig, men jeg skal bytte hurtigkoblingene på alle slanger og kraner slik at de blir "riktige".
Og så trengte jeg en mengde øl slange til kegeratoren. Ellers så er jo Clas Ohlson og MoreBeer nesten like, du tror du bare trenger noen småting, men...........++++
 
Litt luksus må man unne seg. Stoutkraner har en "restrictor disc" i seg som gjør at ølet får et feiende flott skum. Spesielt sammen med beer gas.

Fikk forøvrig tak i stout kran av Lars :)
 
Odland skrev:
Litt luksus må man unne seg. Stoutkraner har en "restrictor disc" i seg som gjør at ølet får et feiende flott skum. Spesielt sammen med beer gas.

Fikk forøvrig tak i stout kran av Lars :)


Oookei!!  Men hva er "beer gas"??  Er det noe annet enn Co2??  Så                              en amerikansk "howto brew" snutt at han også brukte nitrogen i tilegg til Co2, er det det du mener med beer gas??

Beklager, litt dårlig med kunnskaper på dette feltet...    ;-)
 
Ahh, hva får man til med å "google" litt:


Definition: Beer gas is a blend of carbon dioxide and nitrogen used in draught systems. The presence of nitrogen results in smaller bubbles than carbon dioxide alone. This produces beer with a denser head and a creamier mouthfeel. Beer gas is popular with darker styles of beer such as stout. Beers served with beer gas instead of carbon dioxide alone are sometimes called nitro.


Yess, I can see the light now!!!

:idea: :ilike:
 
Beer  Gas er en blanding av nitrogen og CO2 ja (20/80). Kan drive ut øl på lavere trykk. Perfekt for f.eks. Dry Stout.
 
Odland skrev:
Beer  Gas er en blanding av nitrogen og CO₂ ja (20/80). Kan drive ut øl på lavere trykk. Perfekt for f.eks. Dry Stout.
Drive ut på lavere trykk? Er ikke poenget med beergas at man slipper å overkarbonere øl for å få riktig tappetrykk?
 
Tilbake
Topp