Oksygen flaske

Deco er ikke myte, 50 - 100% O2 brukes jevnlig av dem som har konvertert til "the dark side". Altså dykkere som planlegger dype dykk med blandingsgasser. Ved å puste rent oksygen under trykk driver man effektivt ut store mengder nitrogen fra blodbaner og fettvev. (ikke lurt å gjøre det særlig dypt, da dør man veldig fort)

Det med fyllesyke (FS) tror jeg også stemmer.
Jeg hadde etpar runder i trykkammer i fjor høst, fikk en lett trykkfallssyke (TFS) etter litt uvøren hummerteinedykking. Satt 6 timer i kammer på Ullevål med 100% O2 ved trykk tilsvarende 18 - 9 - 0 meters dyp. Når jeg hoppet derfra følte jeg meg som en rastløs, kjønnsmoden 13-åring med bil, lappen og enorme pengesummer til disposisjon.
Skal definitivt prøves mot FS ved første og beste anledning!

RawRoffe skrev:
Deco er ikke myte, 50 - 100% O₂ brukes jevnlig av dem som har konvertert til "the dark side". Altså dykkere som planlegger dype dykk med blandingsgasser. Ved å puste rent oksygen under trykk driver man effektivt ut store mengder nitrogen fra blodbaner og fettvev. (ikke lurt å gjøre det særlig dypt, da dør man veldig fort)

Det med fyllesyke (FS) tror jeg også stemmer.
Jeg hadde etpar runder i trykkammer i fjor høst, fikk en lett trykkfallssyke (TFS) etter litt uvøren hummerteinedykking. Satt 6 timer i kammer på Ullevål med 100% O₂ ved trykk tilsvarende 18 - 9 - 0 meters dyp. Når jeg hoppet derfra følte jeg meg som en rastløs, kjønnsmoden 13-åring med bil, lappen og enorme pengesummer til disposisjon.
Skal definitivt prøves mot FS ved første og beste anledning!

Ja deco er en grei sak. Men at det hjelper mot bakrus, det er en myte ;)

Tilbake
Topp