1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Oktoberdesign

En tråd i 'Utstyr' startet av Svend Morten, 25 Jan 2019.

1. Vinnes Ølet

Vinnes Ølet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Fyller boksene med Beergun og ca. 2 meters 4mm slange fra fat, som har serveringstrykk på 1 bar, boksene blir helt fulle med et lite skumlokk på toppen. Når en legger på lokket flommer det litt over og det henger med litt skum som snurrer av under sømming, ja det kan sprute litt men ikke mye. MK16 kommer med sprutdeksel som standard og det funker helt fint, ingen sprut ut av maskinen. en kan jo også tørke av litt før man setter den i maskinen, tror ikke SL1 kommer med sprutdeksel. Praktisk med øl på boks;)
    Boks.jpg Boks.jpg

JahnS og Grevling liker dette.
  2. -Tormod-

-Tormod-
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvor mye koster boksene og hvor blir de kjøpt? Må man kjøpe pallevis om gangen for å få en akseptabel pris?

3. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

4. -Tormod-

-Tormod-
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nei, det var jo egentlig ikke så ille, men tror jeg skal slite med å få aksept til å oppbevare 5400 bokser i heimen..

Jørgen O liker dette.
  5. Vinnes Ølet

Vinnes Ølet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nei det hadde nok ikke jeg heller, veier ikke mye men tar jo endel plass, jeg kjøpte litt forskjellige bokser hos Bokser & Tilbehør (Heidrun Tapperi) for utprøving. Veldig god service der. Frakt koster en god del om en ikke kan hente hos de. Men de har mobilt tapperi som de tapper for bryggerier med. Da kan en avtale billigere transport om de tapper i nærheten av der du bor, og hente der.

6. Easybrew

Easybrew
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hadde kjøpt hos heidrun det har mulighet for å selge mindre kvantum ferdig i esker.

Vi kjøpte fra brande og de virket ikke ut som de var så giret på å selge til privat personer lenger. Dyr og treig frakt. Og 5400 bokser er utrolig mye selv om vi var 5 som handlet i lag.

Kjøpte noe ekstra greier hos heidrun og det tok ikke lange tiden så hadde jeg varene.

Vinnes Ølet og -Tormod- liker dette.
  7. -Tormod-

-Tormod-
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvor stor/tung er sl1? Har en bekjent i statene som noen ganger tar seg en tur hit. Er det noe man får i den gjengse koffert? Og hva sier egentlig loven om å ta med slike ting gjennom tollen?

Edit. Ser på toll.no at det er 6000kr på elektriske produkter.

8. Øldal

Øldal
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Den veier ca 13kg og er like høy som en Lindr ikke noen problem å ta denne under armen.
    Kom ca 3200,- mva hvor ca 900 av disse var frakt 0,- i toll

Vedlagte filer:

Løver, -Tormod- og Grevling liker dette.
  9. -Tormod-

-Tormod-
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Litt dårlig formulert av meg i forrige innlegg ser jeg. De 6000,- jeg skrev var øvre verdi på varen for å slippe unna øvrige avgifter (hvis man har vært utenlands lenge nok). Men den koster jo mer uansett så..

10. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

6000 pr person.

11. Frode Krogstad

Frode Krogstad
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Bestiller bokser ferdig med etikett fra Heidrun nå. Da slipper jeg styret med melk og lim over alt. De på Heidrun er veldig imøtekommende og svarte på alt jeg lurte på [​IMG]

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Edit: Grafikken blir litt feil. Blir hvite bokser under så den blir renere i utseende

Frode:D, Easybrew og Helbra liker dette.
  12. Frode Krogstad

Frode Krogstad
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Den har CE merke nå [​IMG]

13. Svend Morten

Svend Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hva betaler du pr boks da? :)

14. Frode Krogstad

Frode Krogstad
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ble noen øre over 4,- levert inkludert lokk. Ikke ille det :)

Del denne siden