Oktoberdesign

Fyller boksene med Beergun og ca. 2 meters 4mm slange fra fat, som har serveringstrykk på 1 bar, boksene blir helt fulle med et lite skumlokk på toppen. Når en legger på lokket flommer det litt over og det henger med litt skum som snurrer av under sømming, ja det kan sprute litt men ikke mye. MK16 kommer med sprutdeksel som standard og det funker helt fint, ingen sprut ut av maskinen. en kan jo også tørke av litt før man setter den i maskinen, tror ikke SL1 kommer med sprutdeksel. Praktisk med øl på boks;)
Boks.jpgBoks.jpg
 
Fyller boksene med Beergun og ca. 2 meters 4mm slange fra fat, som har serveringstrykk på 1 bar, boksene blir helt fulle med et lite skumlokk på toppen. Når en legger på lokket flommer det litt over og det henger med litt skum som snurrer av under sømming, ja det kan sprute litt men ikke mye. MK16 kommer med sprutdeksel som standard og det funker helt fint, ingen sprut ut av maskinen. en kan jo også tørke av litt før man setter den i maskinen, tror ikke SL1 kommer med sprutdeksel. Praktisk med øl på boks;)
Vis vedlegget 39783Vis vedlegget 39783
Hvor mye koster boksene og hvor blir de kjøpt? Må man kjøpe pallevis om gangen for å få en akseptabel pris?
 
Nei, det var jo egentlig ikke så ille, men tror jeg skal slite med å få aksept til å oppbevare 5400 bokser i heimen..
Nei det hadde nok ikke jeg heller, veier ikke mye men tar jo endel plass, jeg kjøpte litt forskjellige bokser hos Bokser & Tilbehør (Heidrun Tapperi) for utprøving. Veldig god service der. Frakt koster en god del om en ikke kan hente hos de. Men de har mobilt tapperi som de tapper for bryggerier med. Da kan en avtale billigere transport om de tapper i nærheten av der du bor, og hente der.
 
Hadde kjøpt hos heidrun det har mulighet for å selge mindre kvantum ferdig i esker.

Vi kjøpte fra brande og de virket ikke ut som de var så giret på å selge til privat personer lenger. Dyr og treig frakt. Og 5400 bokser er utrolig mye selv om vi var 5 som handlet i lag.

Kjøpte noe ekstra greier hos heidrun og det tok ikke lange tiden så hadde jeg varene.
 
Hvor stor/tung er sl1? Har en bekjent i statene som noen ganger tar seg en tur hit. Er det noe man får i den gjengse koffert? Og hva sier egentlig loven om å ta med slike ting gjennom tollen?

Edit. Ser på toll.no at det er 6000kr på elektriske produkter.
 
Hvor stor/tung er sl1? Har en bekjent i statene som noen ganger tar seg en tur hit. Er det noe man får i den gjengse koffert? Og hva sier egentlig loven om å ta med slike ting gjennom tollen?

Edit. Ser på toll.no at det er 6000kr på elektriske produkter.

Den veier ca 13kg og er like høy som en Lindr ikke noen problem å ta denne under armen.
Kom ca 3200,- mva hvor ca 900 av disse var frakt 0,- i toll
 

Vedlegg

  • oktober.jpg
    oktober.jpg
    279,6 KB · Sett: 120
Den veier ca 13kg og er like høy som en Lindr ikke noen problem å ta denne under armen.
Kom ca 3200,- mva hvor ca 900 av disse var frakt 0,- i toll
Litt dårlig formulert av meg i forrige innlegg ser jeg. De 6000,- jeg skrev var øvre verdi på varen for å slippe unna øvrige avgifter (hvis man har vært utenlands lenge nok). Men den koster jo mer uansett så..
 
Litt dårlig formulert av meg i forrige innlegg ser jeg. De 6000,- jeg skrev var øvre verdi på varen for å slippe unna øvrige avgifter (hvis man har vært utenlands lenge nok). Men den koster jo mer uansett så..
6000 pr person.
 
Hadde kjøpt hos heidrun det har mulighet for å selge mindre kvantum ferdig i esker.

Vi kjøpte fra brande og de virket ikke ut som de var så giret på å selge til privat personer lenger. Dyr og treig frakt. Og 5400 bokser er utrolig mye selv om vi var 5 som handlet i lag.

Kjøpte noe ekstra greier hos heidrun og det tok ikke lange tiden så hadde jeg varene.
Bestiller bokser ferdig med etikett fra Heidrun nå. Da slipper jeg styret med melk og lim over alt. De på Heidrun er veldig imøtekommende og svarte på alt jeg lurte på [emoji106]
119ea556b960f771bb5f0b9ad94decfa.jpg


Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Edit: Grafikken blir litt feil. Blir hvite bokser under så den blir renere i utseende [emoji41]
 
Har fått min MK16 i hus og fått testet med noen 330ml bokser.
Den sømmer helt upåklagelig, helt super maskin. Men den ble dobbelt så dyr som SL1 (nevnt over her) og som sikkert er et fullgodt alternativ til vårt bruk.
Hang meg litt opp i at SL1 ikke var CE godkjent og ikke i salg til Europa, men det er vel ikke alt vi bestiller fra Kina som er CE godkjent heller.
Den har CE merke nå [emoji6]
b3fddc17026e5f9f9e2ec784a88c483b.jpg


Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
 
Bestiller bokser ferdig med etikett fra Heidrun nå. Da slipper jeg styret med melk og lim over alt. De på Heidrun er veldig imøtekommende og svarte på alt jeg lurte på [emoji106]
119ea556b960f771bb5f0b9ad94decfa.jpg


Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Edit: Grafikken blir litt feil. Blir hvite bokser under så den blir renere i utseende [emoji41]
Hva betaler du pr boks da? :)
 
Hallo folk som har kjøpt Oktober Design SL1! :)

Det er vel noen som nå har fått brukt den over tid og gjort noen flere erfaringer. De vil jeg gjerne høre om :) Sitter med en Cannular som for så vidt er grei nok, men det er som kjent behov for justeringer - noe jeg synes er bortkastet tid ;)

Problemet jeg har med Cannular er for det første at det alltid blir noen brekk ved boksing pga sømmer som lekker. Da det er sjelden jeg bokser må jeg som regel åpne hele sulamitten og gjøre justeringen på ny, teste noen bokser, skru igjen alt og bokse meg ferdig (med et par slengere som ikke blir helt tett)..

Derfor vil jeg gjerne ha en maskin som funker rett fra pappesken, og som gjerne også "holder på" eventuelle justeringer over tid. Slik jeg har forstått det møter SL1 disse behovene, det er i hvert fall det som er kommunisert av folk som har testet den. Men er det eventuelle andre ting med denne man bør være obs på?

Ser for meg et utskifte av boksemaskin i løpet av høsten en gang..
 
Hallo folk som har kjøpt Oktober Design SL1! :)

Det er vel noen som nå har fått brukt den over tid og gjort noen flere erfaringer. De vil jeg gjerne høre om :) Sitter med en Cannular som for så vidt er grei nok, men det er som kjent behov for justeringer - noe jeg synes er bortkastet tid ;)

Problemet jeg har med Cannular er for det første at det alltid blir noen brekk ved boksing pga sømmer som lekker. Da det er sjelden jeg bokser må jeg som regel åpne hele sulamitten og gjøre justeringen på ny, teste noen bokser, skru igjen alt og bokse meg ferdig (med et par slengere som ikke blir helt tett)..

Derfor vil jeg gjerne ha en maskin som funker rett fra pappesken, og som gjerne også "holder på" eventuelle justeringer over tid. Slik jeg har forstått det møter SL1 disse behovene, det er i hvert fall det som er kommunisert av folk som har testet den. Men er det eventuelle andre ting med denne man bør være obs på?

Ser for meg et utskifte av boksemaskin i løpet av høsten en gang..

Jeg har ikke hatt min mer enn noen måneder, men har brukt den noen ganger nå, og den funker rett ut av boksen. Jeg har enda til gode å få en eneste dårlig søm. Perfekt hver gang. Det er ingen behov for å justere fra fabrikk, eller før hver bruk. Er den justert, så er den justert. Kan være man må gjøre noe over tid, men det følger med en god anvisning på hvordan man eventuelt skal justere, og slik jeg oppfatter det så er denne også enklere å justere. Jeg kjenner en annen som har brukt SL1 over en lengre periode, og der også fungerer den fortsatt feilfritt. Jeg hadde ikke nølt med å erstattet Cannular med October design om man har økonomien til det. Rett og slett en kanon maskin. Med en Tapcooler m/boksestasjon i tillegg så ligger alt til rette for 100 % suksess hver gang ;)

EDIT: ingen andre ting man må passe på, annet enn at man selvfølgelig må tørke av den etter bruk og gjerne sette inn bevegelige deler med litt lube. Fort gjort, og det er godt å tafse litt på maskinen.
 
Sømming av bokser er en enkel mekanisk prosess. Om maskinen er riktig innstilt, vil den levere tette bokser tusenvis av ganger på rad. Det gjelder både Cannular, Brewie og Oktober. Har ikke rørt innstillingene på Cannularen siden i fjor sommer, og den har ikke levert et eneste bomskudd så langt. Opplever den som usedvanlig pålitelig. Men en Oktober skal være perfekt rett ut av esken, og det er vel et godt salgsargument for mange.
 
Sømming av bokser er en enkel mekanisk prosess. Om maskinen er riktig innstilt, vil den levere tette bokser tusenvis av ganger på rad. Det gjelder både Cannular, Brewie og Oktober. Har ikke rørt innstillingene på Cannularen siden i fjor sommer, og den har ikke levert et eneste bomskudd så langt. Opplever den som usedvanlig pålitelig. Men en Oktober skal være perfekt rett ut av esken, og det er vel et godt salgsargument for mange.

Det er mange som melder om at de til stadighet må finjusteres. Det må man ikke med Oktober design sin. Du har kanskje vært heldig med din.
 
Om maskinen er riktig innstilt, vil den levere tette bokser tusenvis av ganger på rad.

Men hva er galt når jeg bokser 20-30 bokser, og 10 av de har en liten lekkasje, mens resten er potte tett? Idioten som trekker i armen? :)

Som du sier er det en enkel mekanisk prosess, og i Cannulars sitt tilfelle med enkle stoppeskruer. Vil da anta at så lenge man presser hardt nok til at vals og chuck gjør sin jobb (og varigheten av presset er min. en omdreining) så skal det være idiotsikkert? Synes ikke så med denne idioten i hvert fall :D
 
Tror nok bare jeg må gi det kjedelige svaret, nemlig at den ikke er 100 % riktig, bare nesten. Vet at noen maskiner har en liten skjevhet i akslingen. Tror mange overser den justeringen.
 
Tilbake
Topp