Oktoberdesign

Tror nok bare jeg må gi det kjedelige svaret, nemlig at den ikke er 100 % riktig, bare nesten. Vet at noen maskiner har en liten skjevhet i akslingen. Tror mange overser den justeringen.

Hvilke instillinger har du brukt på din Cannular? Må gjerne prøve min snart :p
 
Siden jeg har gått lei av justeringen med Cannular, og ser at alle sier SL1 fungerer rett ut av boksen har jeg nå fått en slik i hus. Måtte selvsagt teste et par bokser med vann i formiddag for å se om disse påstandende holdt vann (pun intended).

Jeg har selvsagt fått den eneste SL1 i verden som ikke «fungerer rett ut av boksen». Etter å ha valset i posisjon 1 så festet hele lokket seg til chucken. Gang på gang.

Tok en visuell inspeksjon av valse 1, og denne lå godt over chucken. Heldigvis var dette en 30-sekunders løsning på dette, nemlig å løsbe en skrue og slippe valsen ned til chucken for så å stramme igjen. Problem tilsynelatende løst.

Har til gode å teste med ekte vare, men om justeringene på SL1 er på dette nivået så er det jo en lek.

Andre som har hatt behov for å justere denne ennå?
 
Oktober kommer med en billig can seamer som drives av batteridrill. Finner ingenting på nettet om det, men Brewshop påstår den snart kommer i salg, så da må vi vel tro på det. Så vidt jeg vet er det ikke 1. april i dag heller.

Screenshot_20211030-170513_Chrome.jpg
 
Oktober kommer med en billig can seamer som drives av batteridrill. Finner ingenting på nettet om det, men Brewshop påstår den snart kommer i salg, så da må vi vel tro på det. Så vidt jeg vet er det ikke 1. april i dag heller.
 
Fortsatt dyrt for en ganske manuell maskin. Havner vel på samme pris som den halvautomatiske Cannular. Er det verdt det?
 
Fortsatt dyrt for en ganske manuell maskin. Havner vel på samme pris som den halvautomatiske Cannular. Er det verdt det?
En enkel og manuell maskin betyr mindre risiko for at maskinen går i stykker.

Hvis October Design bruker komponenter med høy kvalitet, og maskinen funker rett ut av boksen, tror jeg at mange kommer til å velge denne.
 
Da er prisen klar, mye å spare i forhold til SL1 hvis forskjellen bare er en motor.


Vis vedlegget 54884

Om den viser seg å funke like bra som SL1 er det ikke noe å lure på. Har nå hatt SL1 i hus i et års tid, og bortsett fra en mindre justering ved første gangs bruk har dette vært en "set it and forget it"-maskin. Har ikke hatt ett eneste brekk med denne. Bokset ca 100 boks for 2 dager siden, alle 100%. Bokset også nærmere 300 boks til et bryllup i høst, der også uten en eneste feil.

Det koster, ja, men besparelsen i frustrasjon er for meg vel verdt kronene :)
 
Noen som har nøyaktig mål på BenchMK 440 ml adapter evt har 3 d printet en og har en fil. Koster 850,- kr for en liten plastdings på Brewshop, noe som er helt hinsides etter min oppfatning.

Må se om jeg kan få tak i en 3 d print av den, det kan da ikke koste så mye.

 
Noen som har nøyaktig mål på BenchMK 440 ml adapter evt har 3 d printet en og har en fil. Koster 850,- kr for en liten plastdings på Brewshop, noe som er helt hinsides etter min oppfatning.

Må se om jeg kan få tak i en 3 d print av den, det kan da ikke koste så mye.

Jeg kjøper gjerne hvis du kommer over…Har dessverre ikke 3D-printer eller kompetanse her selv
 
La ut forespørsel på en fb gruppe og der er det en som tar på seg oppdrag. Han har adaptere selv, men han vil lage en først for å se at det passer. Da vil han legge det ut i nettbutikken sin. Spurte om pris, i overkant 100 lappen antydet han avhengig av materialet han måtte bruke.
Lysberg3d.no
 
La ut forespørsel på en fb gruppe og der er det en som tar på seg oppdrag. Han har adaptere selv, men han vil lage en først for å se at det passer. Da vil han legge det ut i nettbutikken sin. Spurte om pris, i overkant 100 lappen antydet han avhengig av materialet han måtte bruke.
Lysberg3d.no
Vet ikke hva modsa synes om skamløs promotering her, men det er jeg som driver den nettsiden. :D
 
Tilbake
Topp