Øl og mugg

Hei!
Satte et brygg for et par uker siden. Der jeg kokte opp 2kg muntons spray malt sammen med chilli biter. Deretter puttet jeg det i gjæringskaret med to bokser med brewmart mexican cerveza. Jeg lot chilli bitene ligge i ølet. Problemet er nå at når jeg skulle måle gravitasjonen idag ( det har stått i to uker), så var det gått mugg på den siden av chillibitene som ikke var i kontakt med brygget. Brygget ser helt fint ut, men kan det være farlig å drikke? Evt vil det vell være en kraftig bismak evt en infeksjon?

Mvh Nichoals

Takker for alle svar.

Skrev du ikke at chilibitene ble kokt sammen med spraymalt? I så fall er det nok ikke de som har forårsaket mugg. Det skal uansett en del til for at det skal være farlig å innta dette. En eventuell bismak er vel du den første til å merke?

Hei!
Kokte de inn ja, tokk en måling for to dager siden, kan ha vært at det har kommet til litt luft inn og det har forårsaket muggen eller om det evt er en annen type sopp på chillien enn mugg...

Sist redigert:
Opplevde det samme med kokt chipotle i en porter. Tilsatte brett så ikke infeksjonen skulle få utvikle seg like fritt. Ble helt ok.

Tilbake
Topp