Øldommerkurs i Stavanger

Owe

Norbrygg-medlem
Da er det med stor glede at Dommerkomiteen kan anonsere at det blir øldommerkurs i Stavanger i 24-25 januar på Kalhammeren. Nøyaktig tidspunkt for start og slutt blir annonsert senere.

For påmelding fyll ut skjemaet du finner ved å klikke her.

Litt informasjon:
-Kurset er gratis for Norbryggs medlemmer, men det er primært ment for de som ønsker å bidra som øldommere i fremtiden.
-Norbrygg stiller med alt nødvendig material
-Det blir, naturligvis, en del bedømming av øl både lørdag og søndag (med andre ord; det er dumt å kjøre bil til kurset)
-Det blir servert en enkel lunch begge kursdager
-Har du noen liter av ett hjemmebrygg som du vil dele er det fint (det kan godt være øl som ikke er perfekt)
-Etter kurset på lørdag er det ikke umulig at en del drar ut til ett egnet skjenkested for en matbit og testing av nyervervede kunnskaper
-Eksamen blir torsdag 26. februar kl 1800 (samme tid som i resten av landet). Lokale anonseres senere.

Så vil jeg rette en stor takk til Ronny som stiller med lokale og har tatt på seg jobben med å være den lokale kontaktpersonen / koordinatoren. Jeg håper og tror at han får hjelp til de praktiske oppgaver han trenger hjelp til. Takk også til Audun for hans innsats med å finne ett lokale.

Lars-Erik
På veiene av Dommerkomiteen i Norbrygg
 
Takk for bump Bernts, denne tråden hadde jeg ikke fått med meg.
Finnes det noe kursmateriale vi kan lese og forberede oss?
 
Flott at informasjonen når flere!

Jeg er på ferie nå så jeg får ikke gjort så mye før jeg er tilbake i Norge. Jeg satser på at dommerkomiteen gir beskjed til deltagerne som får plass i løpet av den første uken i januar. Jeg kan også se om vi får gjort kursmateriellet tilgjengelig.
 
Da er kurset fullt!

Alle som har meldt seg på (frem til dette tidspunkt) har fått plass. Jeg sender ut en e-post med bekreftelse og mer informasjon om kurset i morgen.

Husk at dere må være medlemmer for å kunne bli med på kurset (så betal 2015 kontingenten raskest mulig og i alle fall i god tid før kurset).

Lars-Erik
 
Hei i forbindelse med kurset i Stavanger trengs det hjelp av dere som er påmeldt til å få fatt i diverse utstyr. Vennligst si i fra hvem som skaffer hva slik at vi ikke bestiller dobbelt. (Husk kvittering på det man kjøper inn)

Lørdag 1016:
Teori, usmaker, dømming av NØ IPA og Duvel. Oppfordre folk til å ta med hjemmebrygg til
søndag.
Søndag 1015:
Start kl. 10 med gjennomgang av brygging, diskusjonsrunde. Så dømming av 68hjemmebrygg i plenum.

  1. Blandemugger på minst 1 liter (Jørn Pedersen)
  2. Smakeglass av plast (kanskje noen eksempler med ordentlige glassglass hvis mulig) Pass på atdet ikke er plastglass som lukter veldig plast!
  3. Rørepinner
  4. Serveringsbrett (Jørn Pedersen)
  5. Dommerskjema
  6. Tusjpenner og korrekturlakk
  7. Kladdepapir
  8. Spyttebakker og tørkepapir (Jørn Pedersen)
  9. Flavoractiveksempler
  10. Kursmateriell
  11. 500 dommerskjema
  12. Innkjøpsliste til 20 deltagere
  13. 500 stk smakeglass (http://www.staples.no/plastglassps2...e=200200555&Effort_Code=WW&Find_Number=770246)
  14. 50 stk halvliters vannglass
  15. 2 liter Newcastle Brown Ale (Andreas Habel)
  16. 2 liter Frydenlund Bayer (Andreas Habel)
  17. 4 liter Ringnes pilsner (Andreas Habel)
  18. 18 liter Carlsberg Lager (Andreas Habel)
  19. 2 liter Duvel (Andreas Habel)
  20. 2,5 liter Nøgne Ø IPA (Andreas Habel)
  21. 2 Vannfaste tusjer (Jørn Pedersen)
  22. Sukkerkulør
 
Sist redigert:
Kan i første omgang melde meg til rekvisita-tjeneste. Kan for eksempel skaffe
- Serveringsbrett
- blandemugger
- spyttebakker (= 10-liters plastbøtter? Hvor mange?)
- Tørkepapir
- Tusjer

Kursmateriell kan vi vel skrive ut og ta med selv, eller hur?
 
Jeg kan godt skaffe ølet, altså pos. 15-20

2 liter Newcastle Brown Ale
2 liter Frydenlund Bayer
4 liter Ringnes pilsner
18 liter Carlsberg Lager
2 liter Duvel
2,5 liter Nøgne Ø IPA
 
Hei, går utfra at der er en del som skal på byen etter kurset på lørdag, er det av interesse å se om vi får reservert bord på Cardinal (Norges beste øl-pub) ?

Hvis ja trenger vi en liste på alle som ønsker dette slik at vi kan få reservert nok border.
 
Hadde vært kjekt, men er det ikke litt kaos på Cardinal en lørdag kveld? Går kanskje greit..? Trenger du hjelp med liste kan jeg ordne det.
 
NB! For de som ønsker å være med på felles reservasjon/bestilling til et vannhull kvelden lørdag 27.1, vær grei å skriv deg på ved å trykke på denne linken. Vi prøver å få til noe på Cardinal! Vær snar og skriv deg på. Skal vi si innen utgangen av onsdag 14.1? Altså for å presisere... dette gjelder kun deltaker på Øldommerkurs som blir avholdt i Stavanger helgen 27-28 januar!
 
Tilbake
Topp