Om øl i mediene

Er det bare meg, jeg får litt flashback til hva Brewdog prøvde å selge for 10 år sia
hvet ikke helt hva det var men kjøper det ikke lenger
 
Synd det er så få dagvligvareaktører som har så mye makt som det det er i norge. De små sliter, og man får dårligere utvalg.
 
Mack fortjener alt tapet de får ass, makan til dritt på boks skal du se lenge etter. Landets minst fortjente hyllemetre.

Jeg er enig i smaken. Smakt mye som er tja.. "ikke bra", iallefall når det kommer til de typene som ikke er pils, som er bandwagon typene. Men samtidig. Synd, for da blir det færre igjen, og det er jo ikke bra. Arbeidsplasser, ett mer valg i hyllene (selv om det ikke kjøpes) etc. Snart så blir det tre produsenter av alt, fordi det blir tre dagligvarekjeder igjen.
 
Jeg er enig i smaken. Smakt mye som er tja.. "ikke bra", iallefall når det kommer til de typene som ikke er pils, som er bandwagon typene. Men samtidig. Synd, for da blir det færre igjen, og det er jo ikke bra. Arbeidsplasser, ett mer valg i hyllene (selv om det ikke kjøpes) etc. Snart så blir det tre produsenter av alt, fordi det blir tre dagligvarekjeder igjen.
Når vareutvalget krymper på grunn av misbruk av makt er det synd. Når det krymper fordi useriøse produsenter som kun lager søl går under så feller ikke jeg mange tårer.
 
Når vareutvalget krymper på grunn av misbruk av makt er det synd. Når det krymper fordi useriøse produsenter som kun lager søl går under så feller ikke jeg mange tårer.

"Søl" er jo din mening, selv om vi deler den. Men det er jo synd likevel. Ville heller sett en hylle med to øl, enn ett øl, selv om jeg kun ville kjøpt det ene ølet.
 
Han har faktisk et poeng der, hvis det er slik at bartenderen hever på øyebrynet og rynker på nesen hvis du "bare" vil ha en vanlig halvliter.
Men han virker ikke så ille som
Jeg synes reklamemannen Jan Blichfeldt ikke klarer å forklare veldig godt hva han mener her. Han imøteser gjerne mer mangfold fra industribryggeriene - men ikke at mikrobryggeriene dytter dem i den retningen?

Skal vi drikke tøyseøl eller industriøl?
 
Når vareutvalget krymper på grunn av misbruk av makt er det synd. Når det krymper fordi useriøse produsenter som kun lager søl går under så feller ikke jeg mange tårer.
Jeg lurer på om det er fordommer eller uvitenhet som får deg til å kalle det største familieeide bryggeriet i Norge for useriøse. De har stålkontroll på prosess, og svært høy kompetanse hos de ansatte. At du ikke liker ølet deres (hvor mange har du egentlig testet?), betyr ikke at ølet er søl. Mack brygger for å selge øl til mange, ikke for å tekkes en liten gruppe forståsegpåere.
 
Jeg lurer på om det er fordommer eller uvitenhet som får deg til å kalle det største familieeide bryggeriet i Norge for useriøse. De har stålkontroll på prosess, og svært høy kompetanse hos de ansatte. At du ikke liker ølet deres (hvor mange har du egentlig testet?), betyr ikke at ølet er søl. Mack brygger for å selge øl til mange, ikke for å tekkes en liten gruppe forståsegpåere.
Jeg tok kanskje i litt. Søl er det virkelig ikke, for de lager cleane greier. Men jeg vil påstå at det de selger som ikke er merka pils grenser til falsk markedsføring (derav "useriøs") og ingen av de produktene jeg har prøvd har vært i nærheten av å ligne på det man forbinder med merkingen på boksen. At jeg gjentatte ganger har fått pils med en vag ettersmak av "noe" når jeg har trodd jeg har kjøpt en ale av noe slag har gitt meg et ganske sint forhold til dette bryggeriet.

At det er familieeid er totalt irrelevant i denne sammenhengen.
 
...De har stålkontroll på prosess...
Jeg tror så gjerne de har stålkontroll på Lager-prosess, men Ale prosessen kan de ikke ha kontroll på. Dette bryggeriet har gjennom generasjoner brygget Lager, og min subjektive vurdering er at de bruker samme prosess på alle øl.
 
Jeg tok kanskje i litt. Søl er det virkelig ikke, for de lager cleane greier. Men jeg vil påstå at det de selger som ikke er merka pils grenser til falsk markedsføring (derav "useriøs") og ingen av de produktene jeg har prøvd har vært i nærheten av å ligne på det man forbinder med merkingen på boksen. At jeg gjentatte ganger har fått pils med en vag ettersmak av "noe" når jeg har trodd jeg har kjøpt en ale av noe slag har gitt meg et ganske sint forhold til dette bryggeriet.

At det er familieeid er totalt irrelevant i denne sammenhengen.

Jeg skal ikke skryte på meg å ha smakt alle forsøkene fra Mack på å brygge "håndverksøl" - men de jeg har smakt, har gjort meg sint, så dårlige har de vært. Jeg har kjent meg lurt, og jeg synes "søl" må være et greit begrep i sammenhengen.
 
Tilbake
Topp