Om øl i mediene



Norge er et av verdens beste land å bo i, og en av grunnene til det, er en restriktiv alkoholpolitikk. Den slutter jeg opp om (og dessuten har den gitt oss forretninger med et mye bedre utvalg enn vi ellers ville hatt). Men nettopp derfor er det så ille med sånt idioti som dette, og en del andre beslekta tiltak.

Jeg blir oppriktig forbanna over å ikke lenger skulle kunne se etter nyheter i ølhyllene. Og det er ille at helsemyndighetene ikke skjønner at de undergraver oppslutninga om det som i utgangspunktet er en god politikk med dette.
 
Norge er et av verdens beste land å bo i, og en av grunnene til det, er en restriktiv alkoholpolitikk. Den slutter jeg opp om (og dessuten har den gitt oss forretninger med et mye bedre utvalg enn vi ellers ville hatt). Men nettopp derfor er det så ille med sånt idioti som dette, og en del andre beslekta tiltak.

Jeg blir oppriktig forbanna over å ikke lenger skulle kunne se etter nyheter i ølhyllene. Og det er ille at helsemyndighetene ikke skjønner at de undergraver oppslutninga om det som i utgangspunktet er en god politikk med dette.
Kun fordi jeg er nysgjerrig - Hvorfor mener du den restriktive alkoholpolitikken i Norge gjør det til et av verdens beste land å bo i?
 
Norge er et av verdens beste land å bo i, og en av grunnene til det, er en restriktiv alkoholpolitikk. Den slutter jeg opp om (og dessuten har den gitt oss forretninger med et mye bedre utvalg enn vi ellers ville hatt). Men nettopp derfor er det så ille med sånt idioti som dette, og en del andre beslekta tiltak.

Jeg blir oppriktig forbanna over å ikke lenger skulle kunne se etter nyheter i ølhyllene. Og det er ille at helsemyndighetene ikke skjønner at de undergraver oppslutninga om det som i utgangspunktet er en god politikk med dette.
Hvis du bruker Winmonopolet så trenger du ikke se etter nyheter i hyllene. Da kan du søke opp ditt eget pol, deretter krysse av for å vise kun nyheter.

edit: Kan dog se ut som det kun er nyheter for det polet. Tripel Karmeliet kan vel ikke kalles en nyhet.
 
Kun fordi jeg er nysgjerrig - Hvorfor mener du den restriktive alkoholpolitikken i Norge gjør det til et av verdens beste land å bo i?
Kjør debatt i egen tråd værsåsnill.. .

Nei, jeg tror ikke vi skal kjøre Den Store Alkoholpolitikkdebatten - eller andre store politiske diskusjoner som vi i så fall fort havner i - her på forumet. Det var ellers mest en reaksjon på "For et land!" i det foregående innlegget. Jeg syntes liksom ikke det var noen grunn til å dømme samfunnet vårt som helhet nord og ned på grunn av ett irriterende tiltak fra helsemyndighetene.

Jeg kan sende et PM:).
 
Tilbake
Topp