Om øl i mediene

"Fordelen med hvetemalten er at gjæren ikke klarer å omdanne malten til alkohol, og vil derfor fortsatt holde på sødmen selv om alle prosessene er opphørt"

Dette var ihvertfall nytt for meg!
 
Ren desinformasjon, men artikkelen var jo fra 2011 uten at det gjør saken bedre sånn sett.
Øl bør heller ikke stå i kjøleskapet mer enn noen timer før servering. Dersom øl står dagevis i kjøleskap vil ølet forringes markant på smak. Spesielt gjelder dette smaksrike øltyper.
 
De skal ta hele markedet og har investert massivt, men jeg (kunden) har aldri hørt om dem... Best ølet er sinnsykt digg fra første flaske.
Det er ikke sikker "du og jeg" kunden er de dem sikter mot. Det kan jo være de kundene som kjøper uten å kreve så veldig mye mer enn godt øl. Ennå tøffere konkurranse i markedet mot de store, jeg heier på de.
 
Det er ikke sikker "du og jeg" kunden er de dem sikter mot. Det kan jo være de kundene som kjøper uten å kreve så veldig mye mer enn godt øl. Ennå tøffere konkurranse i markedet mot de store, jeg heier på de.
Jeg krever ikke mer enn godt øl, hva annet skulle jeg ønske? Og om kundene er lite kresne kjøper de makro-øl til halve prisen.
Men konkurranse er bra, uten at det hjelper dem noe særlig.
 
Jeg krever ikke mer enn godt øl, hva annet skulle jeg ønske? Og om kundene er lite kresne kjøper de makro-øl til halve prisen.
Men konkurranse er bra, uten at det hjelper dem noe særlig.
Jeg krever ekstremt godt øl og det blir dyrt og ikke mange plasser jeg får kjøpt det.
Noen ganger er jeg på steder der jeg ikke kan velge og da kjøper jeg det jeg får. Som oftest har de store stålkontroll på de utsalgsstedene.
Dersom de mindre bryggeriene kan klare å komme inn på salgsstedene der de store kontrollerer, hadde det vært utrolig bra.
 
Tilbake
Topp