Daglig leder Jens Eikeset ved 7 Fjell:Øker produksjonen av pils når de store bryggeriene rammes av streik
Mens Ringnes og Hansa Borg har stanset produksjon og utkjøring som følge av streiken, opplever mindre bryggerier en enorm pågang.www.nrk.no
Strengt tatt reduserer de hvor mye tredjepart blir rammet og samtidig øker belastningen på bedriftene som er i streik, siden kundene deres vil ha øl på lager når streiken avsluttes. Det har vært mange uttalelser fra streikende fagforeninger om at de ikke ønsker å ramme tredjepart. Men fagforeningene liker nok ikke at andre tjener på streiken fordi de har uorganiserte ansatte.Det de gjør, vil jo være med på å svekke effekten av streiken.
Der var det mye dårlig økonomisk innsikt å lese.Her brygger Aass-sjefen ølet selv: – Virker som LO ønsket å gå til streik
Sjefen for landets eldste bryggeri kaller det en «omfordelingsstreik». Mandag jobbet han 16 timer, blant annet et skift med ansvar for selve ølbryggingen.e24.no
Det der virker ganske dumt. Slagordet forteller jo at champagne er det beste; det er rett og slett gratis reklame for champagne.Forsiktig med slogan for ølet...
Belgium crushes 2,000 cans of Miller High Life over ‘champagne of beers’ slogan
Comité Champagne asks for destruction of shipment on grounds Miller High Life’s motto infringes champagne’s protected originwww.theguardian.com
Hmm. I bryggemiljøet har jeg inntrykk av at man respekterer regionsbetegnelser o.l. (Trappist). Burde vi ikke gi vinprodusenter samme respekt?Det der virker ganske dumt. Slagordet forteller jo at champagne er det beste; det er rett og slett gratis reklame for champagne.
Idioti bør straffes, så nå har jeg bestemt meg for å boycotte sjampis. Det betyr i og for seg bare at jeg ikke kommer til å begynne å kjøpe det. Det hadde jeg nok uansett ikke tenkt å gjøre, men likevel; jeg håper tullingene merker seg dette.
Sjølsagt respekterer jeg regionsbetegnelser som prinsipp. Men her bruker faktisk ikke det amerikanske bryggeriet - hvis størrelse er irrelevant - champagne for å lure noen til å tru at det er det samme produktet. "Champagne" står her som metafor for "det ypperste innafor en produktkategori", og jeg blir faktisk litt forbanna for at man bruker juridisk makt for å begrense det jeg ser på som språklig frihet.Hmm. I bryggemiljøet har jeg inntrykk av at man respekterer regionsbetegnelser o.l. (Trappist). Burde vi ikke gi vinprodusenter samme respekt?
Og vi snakker jo også om Miller High Life her, (Molson Coors), ikke ett lite craft bryggeri.
Jeg er prinsipielt av den mening at vi har altfor lite regulering av det som skjer innafor det økonomiske livet. Og nettopp derfor er det viktig at det som finnes, ikke framstår som komplett idioti. Jeg blir bare lei meg.Dette er ikke første, og neppe siste gang dette vil skje:
EU-regler forbyr champagne-brus
Mack har produsert champagnebrus siden 1920-tallet. Nå kan nye EU-regler tvinge dem til å kutte produksjonen eller finne på et nytt navn. – Tragikomisk, sier Mack-direktør Harald Bredrup.www.nordlys.no