Tor.
Sentralstyre

www.sb.no
Smak av svidd gummi er ikke godt i øl.![]()
Brannvesenet har fått kontroll på brannen i Grans bryggeri
Nødetatene fikk torsdag ettermiddag melding om brann på Grans bryggeri i Sandefjord. Den er nå under kontroll.www.aftenposten.no
![]()
Brann på bryggeriet: Røyken sto ut av lokalene
Det brøyt ut brann på Grans bryggeri i Sandefjord torsdag ettermiddag. Etter nærmere to timer med slokkeinnsats, fikk brannvesenet full kontroll på brannen.www.sb.no
Sant, men ikke vær så streng med dem - det er tross alt bærekraft de er best på...Jises, her var det mye nonsens og horseshit.
![]()
Brygger med respekt for naturen
Nordnorsk natur har alltid vært en rettesnor for bryggerimester Rune Lennart Andreassen. Han kunne ønske flere pratet om hvordan de arbeider med bærekraft – så vi kan lære av hverandre.www.tekna.no
www.dt.no
Får ikke lest om det er mine ord som står, men ser i loggen at pressemeldingen ble sendt til de 30.mai 2025. Travelt på desken si.![]()
Til topps med øl fra Venås
På familiegården på Venås har Brede full kontroll på meskingen på låven.www.andalsnes-avis.no
Selfølgelig bak betalingsmur, kom no på til slutt
Jeg holder fremdeles Ægir Ipa som en klar favoritt av norske IPA. Den og Kinn sin vestkyst var det som fikk meg interessert i håndverksøl med en påfølgende hjemmebryggerkarriere.Ai. Det var kjedelig.
De har for øvrig oppskriftene, i all fall 18 stk, liggende åpent for hjemmebryggere, så kanskje man må være rask om man ønsker å hente derfra
Jeg har nok drukket den, men jeg er ikke så gammel som IPA-drikker så mulig det var før jeg fikk smaken for det. Jeg husker det uansett ikkeJeg holder fremdeles Ægir Ipa som en klar favoritt av norske IPA. Den og Kinn sin vestkyst var det som fikk meg interessert i håndverksøl med en påfølgende hjemmebryggerkarriere.
De merker nok strømprisene godt også. Jeg tok backup av oppskriftene nå og har de i excel dokumenter i vedlagt zip.Kjipt at de ikke har økonomi til å stå på egne ben, men det er dessverre en knallhard bransje som krever en god del kapital for å kunne få ølet sitt solgt på de "riktige" stedene.