Ombygging av brannslukker

Hei, har skaffet meg noen 10kg co2 slukkere, da ingen i nærområdet driver med ombygging så må jeg gjøre det selv, noen som vet om det er mulig å få en overgang fra original ventil til regulator eller må jeg bytte ut hovedventilen ? Vis jeg må bytte hovedventil, er det noen som vet hvor jeg får kjøpt dette, funnet lite selv å alle poster jeg finner omhandler at dem får kjøpt ferdigombygget slukker så finner ingen deler eller noe.
 
Det er ikke nødvendig å bytte ventilen. Det koster nok for de aller fleste mer enn det smaker. Originalventilen har samme gjenger som en annen CO2-ventil med ratt som du kan kjøpe og bytte ut rattventilen med. Den eneste forskjellen er metoden for å åpne og stenge; på den originale klemmer du bare ned håndtaket og på en rattventil skrur du på rattet. Med mindre du bruker veldig mye gass veldig fort er det ikke nødvendig å fjerne stigerøret heller. Bare skru sklangen av brannslukkeren, skru på regulator og bruk :)
 
Kobling passet direkte på ja så det var flott, men apperata blei trykktestet sist i juni 2008, så da må de trykktestes på ny. Noen som vet hvor jeg kan få dette gjort i Stavanger området ?
 
Skal ikke si noe sikkert men tviler på bryggselv trykktester, men tok kontakt med vestteknikk på forus, de trykktester å fyller for 625kr+mva pr 5kg apperat vis noen sko lurt i fremtiden.
 
Ang fjerning av stigrør, hvorfor er dette noe folk gjør?
For å få CO2 i gassform til regulatoren. Stigerøret tar flytende CO2 fra bunnen av tanken, og det blir lettere problem med frysing av regulator. Går stort sett greit likevel når det er liten gjennomstrømming. Et alternativ er å henge opp tanken opp ned.
 
Tilbake
Topp