Ombyging av bryggemaskin

CSO

Norbrygg-medlem
Har en bryggemaskin fra netthandelen jeg vil oppgradere med en stc-1000 og ssr. Huske å ha sett et koblingskjema/bilde av dette her inne, men finner det ikke igjen. Noen som har en link eller bilde av dette liggende?
 
Da ville jeg heller brukt en EZboil. Den kommer i 2 utgaver, DSPR120 eller DSPR300. Lettere å ha med å gjøre. Kobles rimelig likt som sestosen. Står jo hva som er hva av koblinger på den. og en får en langt bedre manual for bruk.
Tror det er denne sensoren jeg bruker selv. Men må ha thermowel da. SSR så skulle vel dette duge. Med en kjøler etter ønske så har en mange muligheter. De selger og tilpassede bokser en kan lage dette i for å gjøre jobben enklere. Eller rett og slett ferdig greie, men må huske å pluggene i tillegg. Så jeg ville heller satt sammen selv og legge inn en bryter til pumpe hvis en skal bruke det.

Blir riktignok litt mer kostbart, men antakelig bedre kvalitet og enklere bruk.
 
Da ville jeg heller brukt en EZboil. Den kommer i 2 utgaver, DSPR120 eller DSPR300. Lettere å ha med å gjøre. Kobles rimelig likt som sestosen. Står jo hva som er hva av koblinger på den. og en får en langt bedre manual for bruk.
Tror det er denne sensoren jeg bruker selv. Men må ha thermowel da. SSR så skulle vel dette duge. Med en kjøler etter ønske så har en mange muligheter. De selger og tilpassede bokser en kan lage dette i for å gjøre jobben enklere. Eller rett og slett ferdig greie, men må huske å pluggene i tillegg. Så jeg ville heller satt sammen selv og legge inn en bryter til pumpe hvis en skal bruke det.

Blir riktignok litt mer kostbart, men antakelig bedre kvalitet og enklere bruk.
Vil ikke en Grainfather Connect gjøre samme jobben? Mange oppgraderer Netthandelen-bryggeren med den, har jeg sett. Nesten 3000 spenn var ganske stivt for den ferdige EZboil-enheten.
 
Jo hvis varmeelementet ikke er over 2500W så er Connect boksen helt konge. Og relativt billig. Bruker begge deler selv. Har en ezboil til div styring, og en connect til bryggemaskinen min som er en ombygget brewster.
 
EZBoil kan styre både mesking og koking iallefall. Og det trykk-hjulet er verdt noen kroner i seg selv i brukervennlighet.
 
Tilbake
Topp