Aleksander_B
Dommer
Har brukt dagen på å skumme igjennom denne delen av forumet og sitter igjen med noen spørsmål som ikke ble skikkelig besvart i det jeg leste.
1. Pleier dere å omstikke ølet før flasking?
2. Jeg leste/og så ett par vidz på youtube da folk åpner opp gjæringskaret for å sjekke prosessen.
Såvidt jeg har forstått er det samme gyldne regel som innen grilling. Ikke åpne loket før det er ferdig. :lessmile:
Da i bryggingstilfellet kan man risikere villgjør og alt annet guffent som er i lufta.
Så tilbake til spørsmålet; Er det vanlig å åpne opp under gjæringa for å sjekke OG?
3: Er nokså i tvil på om jeg skal evt. bruke plast eller glassflasker.
Har fått med meg ett godt ordtak: "Good things come in glass".
Jeg er skeptisk til plastflasker, da jeg synes at øl ifra "murere" smaker kjipt og får en slags "plastsmak".
Ønsker å høre deres meninger. :biersmile:
1. Pleier dere å omstikke ølet før flasking?
2. Jeg leste/og så ett par vidz på youtube da folk åpner opp gjæringskaret for å sjekke prosessen.
Såvidt jeg har forstått er det samme gyldne regel som innen grilling. Ikke åpne loket før det er ferdig. :lessmile:
Da i bryggingstilfellet kan man risikere villgjør og alt annet guffent som er i lufta.
Så tilbake til spørsmålet; Er det vanlig å åpne opp under gjæringa for å sjekke OG?
3: Er nokså i tvil på om jeg skal evt. bruke plast eller glassflasker.
Har fått med meg ett godt ordtak: "Good things come in glass".
Jeg er skeptisk til plastflasker, da jeg synes at øl ifra "murere" smaker kjipt og får en slags "plastsmak".
Ønsker å høre deres meninger. :biersmile: