• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes kjøpt: counter flow chiller

Vi har akkurat handlet denne, men planlegger å bruke pumpe og sirkulere tilbake til kjele. Det vil helt sikkert fungere fint å bruke tyngdekraften så lenge flowen strupes slik at du får riktig temp direkte i gjæringskaret.
 
Bryggselv har vel også en kjøler inne som ligner på denne...? Ellers ligger det en tråd her på forumet et sted om å lage en selv :)
Har desverre ikke noe link her og nå, men det kan sikkert ordnes om du ikke finner det selv.
 
Vi kjøpte fra NYBrewsupply, ja. Skal prøve å huske og sjekke regnearket ila morgendagen når jeg sitter ved PCen.

Så en lignende da jeg var innom bryggselv forleden, men den hadde ikke like stor diameter på vørterrøret som deluxemodellen.
 
Totalt havnet vi på litt under 1600 for kjøler, frakt og mva/gebyrer. Det er jo litt surt når kjøleren koster under 700 alene, men det er litt størrelse og tyngde på den.

Altså 200-lappen mer enn den på brygg selv. Brygg selv sin har 3/8"OD. Deluxemodellen hos NY Brew supply har 1/2"OD
 
Takk for det. Vurderer sterk å gi meg selv en i julegave. Sjelden mulighet til å skaffe seg gadgets uten diskusjon nå denne uken, vet du :)
 
Ser bra ut. Nå som julen er over og ønskede gavekort på Bryggselv mottatt, tror jeg at jeg stikker over dit og kjøper en :)
Godt nyttår!
 
Tilbake
Topp