Oppskrift Erdinger Weissbier Dunkel

Er det noen som har en oppskrift på en øl som er mest mulig lik Erdinger Weissbier Dunkel, eller helst om noen vet om et all gain sett som tilsvarer det ølet?


På forhånd takk.
 
Jeg er ikke så dreven at jeg greier å lese ut en oppskrift av den artikkelen. Er det noen som har en oppskrift som jeg kan gi til en bryggebutikk, som kan male opp dette til meg? Evt noen andre løsninger for en som ikke er så flink enda.

På forhånd takk.
 
Jeg er ikke så dreven at jeg greier å lese ut en oppskrift av den artikkelen. Er det noen som har en oppskrift som jeg kan gi til en bryggebutikk, som kan male opp dette til meg? Evt noen andre løsninger for en som ikke er så flink enda.

På forhånd takk.

Her er min oppskrift - brukte Bonsak Hvete denne gangen. Åpen gjæring og eksperiment med lager gjær med speise i flaskene.

IMG_7139.jpeg
 
Bruk - som i vanlig hefeweizen - minst 50% hvetemalt, og la resten være münchnermalt, eventuelt med en andel pilsnermalt. Du kan blande inn noen få prosent (opptil 6-7%?) karamellmalt, også. Gjerne Carawheat, om du får tak i det.

Litt rugmalt gir veldig fin farge:).
 
Er det noen som har en oppskrift på en øl som er mest mulig lik Erdinger Weissbier Dunkel, eller helst om noen vet om et all gain sett som tilsvarer det ølet?


På forhånd takk.
Om du vil ha en nøyaktig oppskrift kan jeg sette opp ett forslag til deg på en standard dunkelweizen.

Ellers kommer du nok ganske langt med denne. Men bruk Lallemand Munich gjær


Hva brygger du på? Hvilken butikk pleier du å handle?
 
Om du vil ha en nøyaktig oppskrift kan jeg sette opp ett forslag til deg på en standard dunkelweizen.

Ellers kommer du nok ganske langt med denne. Men bruk Lallemand Munich gjær


Hva brygger du på? Hvilken butikk pleier du å handle?
Er det noen som har 11g pakker av Lallemand Munich på lager? Jeg har bare funnet mursteiner.
 
Tilbake
Topp