Oppskrifter Kinn Bryggeri

Så vidt jeg kan se er alt likt bortsett fra gjæren. Vørterstyrke og IBU, også. Det er nærliggende å tru at de lager én vørter og to øl:).

Samme gjær også

Ser ut som fargen er litt mørkere på Murer, kanskje det bare er brukt mørkere munich malt,
men uten hjelp fra @rathers får vi aldri svar ;-)

Rart de velger 34/70 når de gjærer på ved 10 grader

Vedlegg

• Screenshot 2025-05-24 at 12.01.08.png
    Screenshot 2025-05-24 at 12.01.08.png
    5,5 MB · Sett: 2
  • Screenshot 2025-05-24 at 12.01.00.png
    Screenshot 2025-05-24 at 12.01.00.png
    5,8 MB · Sett: 2
Sist redigert:
Jeg velger å tru at det som står om gjær i beskrivelsen er det riktige. Noe må jo være forskjellig???

Det er ellers merkelig at münchnermalt er blitt til melanoidin i den engelske versjonen.

Jeg tror det er lite trolig at de har to forskjellig lager gjær i bryggeriet, men mye mulig de har gått over til 34/70

Jeg tror det er lite trolig at de har to forskjellig lager gjær i bryggeriet, men mye mulig de har gått over til 34/70
Vrient å si hvor feilen ligger, men jeg blir i alle fall rimelig nysgjerrig. Jeg har fryktelig vondt for å tru at de markedsfører det samme ølet som to forskjellige.

Det er liksom nok som det er som foregår i verden som gjør det vanskelig å tru på det gode i menneskene:).

Vrient å si hvor feilen ligger, men jeg blir i alle fall rimelig nysgjerrig. Jeg har fryktelig vondt for å tru at de markedsfører det samme ølet som to forskjellige.

Det er liksom nok som det er som foregår i verden som gjør det vanskelig å tru på det gode i menneskene:).

Jeg ser ikke bort i fra at de markedsfører Murer som murer på grunn av flaskestørresle og at det egentlig er samme øl (litt som fatøl vs. pils en gang), men det burde ære mulig å finne ut .. :rolleyes:

Tilbake
Topp