Stiv Kuling
Norbrygg-medlem
Mulig å få oppskriften på Kloster (color line)?
Hei, Beklager leset feil. Vi har tidligere men nå det er kun i øl som har glutenfri på etiketten.Dere bruker Brewers Clarex i Pryl. Bruker dere det i andre øl uten at de er godkjent glutenfrie?
Visste at jeg har lest oppskriften på Gamleguten her på forumet tidligere, og nå fant jeg den igjen: https://forum.norbrygg.no/threads/kommersielle-oppskrifter-fra-bryggeriene.21940/page-20#post-326829
Ja, bestilte akkurat EKG selv. Den må stå litt før den sitter, men det blir veldig godt. Litt overrasket over at oppskriften er spesifikk på TF Amber, som jeg vet @Finn Berger har krangla litt med. Vel, overrasket og overrasket, det er i tråd med alle eldre Kinn-oppskrifter, men jeg kunne ikke huske det. Siden jeg har Crisp, som er litt lysere så skal jeg vurdere 1% sjokolademalt denne gangen.Herlig tror kanskje det blir årets jule-/høstøl![]()
Litt overrasket over at oppskriften er spesifikk på TF Amber, som jeg vet @Finn Berger har krangla litt med.
Ja, har ikke noe imot TF. Men akkurat TF sin Amber er visstnok ganske annerledes enn tilsvarende malt fra Crisp og Simpsons. Ikke nødvendigvis dårligere, men om jeg forsto Finn riktig så var de så forskjellige at de ikke egentlig kan behandles som samme malt. Simpsons og Crisp sine er nokså like tror jeg.Jeg liker TF![]()
Hei,@rathers : Drakk en Murar i går. Den smakte litt annerledes enn jeg er vant til. Den hadde i både aroma og smak et blomstrete, nesten parfymert, preg. Ikke direkte ubehagelig, men jeg hadde foretrukket at det ikke var der.
Er det skjedd noe med oppskrifta? Med humlene?
Beklager, har blitt litt hektisk med juleøl og ny tanken.men nå er den jo basert på TF, så da er vel alt i orden ;-)
Må sjekke. Kan ikkje huske men skal fikse det i morgen - eller før jul håpe eg.oppskrift Det ble publisert en i 2022. Humlene har sikkert endret seg litt.