Oslomesterskap i Amerikansk Øl 2021

Hei.
Er det mulig å se på resultatene fra flight 1 og kikke på poengsummene ?
Sjekket min bedømming og da finner jeg ut at jeg har 10 poeng mer enn det stod i sammendraget. Det vil kanskje påvirke finaleflighten.
Mulig det er for sent og da er det greit. Uansett moro å få være med og få tilbakemeldinger på det en brygger.
Hva er det som er feil? Jeg har nå gått kjapt igjennom dommerskjemaene i flight 1 og sjekket dem opp mot flight-skjemaet, og så vidt jeg kan se samsvarer alle summene der. Nå har jeg ikke sjekket for ev. regnefeil på de individuelle dommerskjemaene, og vet heller ikke nummeret på ditt bidrag - det må ev. @peram bidra med å sjekke dersom anonymiteten fremdeles skal beholdes.
 
Sist redigert:
Så snart jeg har fått snakket med alle vinnere kommer resultatene her :)

stay tuned

peram
 
Da har jeg fått snakket med alle vinneren så here we go :)


Onsdag 29.9 ble dømming av finalen i Oslomesterskapet i Amerikanske øl gjennomført. Totalt 8 deltagere var i finalen fordelt på følgende bidrag :

- 1 stk California Common
- 2 stk Amerikansk Pale Ale
- 1 stk Amerikansk IPA
- 1 stk New England IPA
- 1 stk Imperial IPA
- 1 stk Amerikansk Brown Ale
- 1 stk Sort IPA

Resultatene ble som følger :
DeltagerBidragPoengsumPlassering
849397 4E Am Pale Ale1391
5076946E New England IPA1212
1193854F CalCommon/Steam beer1203
7378984E Am Pale Ale96 4
6046806C Imperial IPA964
9928076D Sort IPA956
5099805B Am Brown Ale947
1463066B Amerikansk IPA928
Premieringen er

1 plass vinner diplom og gavekort på 1500 fra strømmen hjemmebrygg
2 plass vinner diplom og gavekort på 1000 fra strømmen hjemmebrygg
3 plass vinner diplom og gavekort på 500 fra strømmen hjemmebrygg

Det betyr at vi kan gratulere følgende deltagere :

1 plass : Thorbjørn Bakke
2 plass : Lars Erik Vingnesengen
3 plass : Kurt Haugen

Så fort dommerskjema er scannet vil de bli postet her også.

Premieutdelingen vil skje under Norbrygg Oslo sitt klubbmesterskap i drammensveien 43, fredag 29.10.21.

Vi gratulerer alle vinnere og takker dommere og deltagere for innsatsen. Vi regner med å være tilbake med 2 flaskekonkuranser igjen i 2022, og er åpne for innspill med tanke på hva det skal konkurreres i. Forslag kan sendes til pmunthe@norbrygg.no og merkes med forslag til flaskekonkurranse 2022
 
Sist redigert:
Takk til arrangør, moro å få konkrete tilbakemeldinger.

Jeg har Ikke deltatt på konkurranser før så vil gjerne forstå hvordan kvalifiseringen til finalen gjøres. Ser at fra innledende runder så var syv øl plukket ut (ser ut for meg til åvære de med høyest poengsum). I finalen er det lagt til en øl til nr 992807 som er nr 7 i første flighten fra innledende runde og nr 2 I klasse 6D. Hvordan kom denne til finalen, er det også tilfeldig trekning av plass, eller har jeg misforstått utvelgelse?

Setter pris på forklaring slik at jeg forstår prosessen til neste gang.
 
Takk til arrangør, moro å få konkrete tilbakemeldinger.

Jeg har Ikke deltatt på konkurranser før så vil gjerne forstå hvordan kvalifiseringen til finalen gjøres. Ser at fra innledende runder så var syv øl plukket ut (ser ut for meg til åvære de med høyest poengsum). I finalen er det lagt til en øl til nr 992807 som er nr 7 i første flighten fra innledende runde og nr 2 I klasse 6D. Hvordan kom denne til finalen, er det også tilfeldig trekning av plass, eller har jeg misforstått utvelgelse?

Setter pris på forklaring slik at jeg forstår prosessen til neste gang.
Den ene av dommerne hadde langt sammen poengene sine for dette ølet feil på sitt dommerskjema (det manglet 10 poeng!). Da det ble oppdaget, ble dette ølet også sendt til finalen, siden det da hadde flere poeng enn et av de andre fra flighten som gikk videre.
 
Den ene av dommerne hadde langt sammen poengene sine for dette ølet feil på sitt dommerskjema (det manglet 10 poeng!). Da det ble oppdaget, ble dette ølet også sendt til finalen, siden det da hadde flere poeng enn et av de andre fra flighten som gikk videre.
Takk for raskt svar og forklaring.
 
Den ene av dommerne hadde langt sammen poengene sine for dette ølet feil på sitt dommerskjema (det manglet 10 poeng!). Da det ble oppdaget, ble dette ølet også sendt til finalen, siden det da hadde flere poeng enn et av de andre fra flighten som gikk videre.

Hadde vel ett poeng for mye på det første skjemaet (7+3+10+5+6 != 32), men 10 for lite monner jo mest :) Et moment for digitale skjemaer hvor excel eller annet kan gjøre summeringen:)
 
regner med at det det sitter noen og venter på dommerkommentarer fra finalen og her er de.

Igjen - stor takk til dommere som stilte opp og selvsagt alle som deltok.

for Norbrygg Oslo
peram
Veldig nyttig. Hadde en mistanke om at det ble trekk for manglende humlepreg i steameren. Oppskriften er allerede endret. :p
 
Tilbake
Topp