Oslomesterskap i pils/lager 2020

peram

Norbrygg-medlem
Også I år vil vi i Norbrygg Oslo arrangere to konkurranser. Konkurransen for pils/lager fortsetter som et av vårens vakreste eventyr,og høstkonkurransen blir for 2020 Belgisk øl og vil få en egen tråd her på forumet.

Denne tråden brukes til spørsmål, svar og evt nødvendig avklaringer. Dette første innlegget vil også bli oppdatert med lenker til påmeldingsløsningen og flere detaljer fortløpende.

Konkurransene er et samarbeid mellom Norbrygg Oslo, Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug og Strømmen Hjemmebrygg.


Ølstiler som kan leveres til konkuransen ihht Norbrygg definisjoner :

1 : Lys lager
A: Moderne lys lager
B: Internasjonal lager
C: Tsjekkisk pilsner
D: Tysk Pilsner
E: Münchener helles
F: Norsk pilsner butikk-klasse​

2 : Mørk lager
A: Moderne mørk lager
B: Wiener
C: Märzen
D: Münchener dunkel
E: Mørk Tsjekkisk pilsner
F: Schwarzbier
G: Klassisk røykøl
3 : Bock
A: Helles bock/maibock
B: Bock
C: dobbelbock
D: Eisbock
E: Klassisk norsk juleøl​

Norbrygg typedefinisjoner finner man på Definisjon av øltyper - Norbrygg

Innleveringsfrist er fredag 15.5.20 og bidrag kan leveres inn i Drammensveien 43 følgende dager :

· Torsdag 30.4, 16:30 – 17:30 (Uke 18)
· Fredag 15.5, 16:00 - 18:00 (uke 20)

Det vil også være mulig å levere inn øl for landsmøtedelegater som ønsker å delta.

I denne konkuransen kan hver person delta med til sammen maksimum tre forskjellige bidrag per konkurranse.

Felles for begge konkurransene (praktisk informasjon og premier):
  • Påmelding skjer her: konkurranse.norbrygg.no (du må logge deg inn med brukernavn og passord fra forumet før du får opp registreringen). NB – det er ikke mulig å melde seg på enda. Vi vil oppdatere denne tråden når påmelding er mulig. - Se oppdatert informasjon lenger ned i tråden
  • Det skal leveres to nøytrale flasker (PET / Glass) eller bokser (Hvite/Sorte/Alu) av hvert deltakende brygg. Disse merkes med lapper som du skriver ut fra påmeldingsløsningen.
  • Bedømmingen foretas av sertifiserte øldommere i tråd med Norbryggs retningslinjer.
  • De tre beste bryggene i hver konkurranse – på tvers av alle aktuelle klasser – premieres med gavekort på henholdsvis 1500, 1000 og 500 kr hos Strømmen Hjemmebrygg. Vinnerne vil bli kontaktet og resultater og dommerskjemaer vil bli gjort tilgjengelig i etterkant.
  • Konkurransene er åpne for alle Norbrygg-medlemmer (også fra andre fylkeslag), og det er gratis å delta. For medlemmer utenfor Oslo må vi be om at du tar kontakt med et Oslo-medlem for å avtale leveranse hvis du ikke selv kan møte i Drammensveien. Årsak er at vi ikke har mulighet for leveranse via post.
  • Dersom ikke annet er spesifisert, gjelder samme regler som for NM (regler her).
  • godkjente flasker og bokser : Flasketyper til konkurranser - Norbrygg
 
Sist redigert:
For de som evt lurer i disse Coronatider - planen nå er å gjennomføre med de sammen frister for innlevering. Hvordan vi skal gjøre det med bedømming får vi komme tilbake til :)

For Norbrygg Oslo
Per Arne
 
Sist redigert:
Hei igjen.

Ville bare informere om at nå er det mulig å melde seg på Oslomesterskapet i Pils her.

Som nevnt i forrige innlegg så er fortsatt plan den samme med innlevering i Drammensveien 43 21.4,29.4 30.4 og 15.5, men naturlig nok er vi prisgitt det myndighetene bestemmer. Når det gjelder bedømming så er det NM som har første prioritet for dommerstanden og så får vi se hva som skjer etter det. Hvis vi mot formodning skulle få problemer med bedømming av Oslomesterskapet i Pils, så vil hele konkurransen avlyses, men det er ingen ting som tyder på at det skal bli sluttresultatet.

Ønsker dere alle en god påske og håper mange bidrag kommer inn til konkurransen.

For Norbrygg Oslo
Per Arne
 
Sist redigert:
Hei Per Arne
For oss som bor et godt stykke fra Oslo, er det mulig å få en adresse å sende bidragene til? Blir vrient å delta ellers [emoji482]

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
 
Hei Per Arne
For oss som bor et godt stykke fra Oslo, er det mulig å få en adresse å sende bidragene til? Blir vrient å delta ellers [emoji482]

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Hei
Dette er besvart i første post som nest siste punkt
 
Blir ølet oppbevart på lageret i Drammensveien? I så fall satser jeg på å kjøre inn til neste uke:).

Litt dristig av meg; det kan jo komme ting i veien, men likevel: Hvis noen fra Hadelandsdistriktet har øl de skal ha innover, kan jeg ta det med. Send meg en PM.
 
Hei alle sammen, skal gi litt mer info og svare på de spørsmål som har kommet her :

@Laksen - Se svar fra Morten og første innlegg

@Finn Berger - Ja øl blir oppbevart i Drammensveien 43, i kjøleskap hvis det er plass (pga NM), men uansett så er det fin lagringstemp der.

Så til litt oppdatert informasjon - Vi har bestemt at pga usikkerheten rundt bedømming i disse coronatider og det begrensede antall påmeldinger som var kommet inn sist jeg sjekket, så utvider vi fristen for innlevering med 14 dager og gjør endringer på leveringsdatoer. Endringer blir som følger :

  • Siste frist for innlevering : Fredag 15.5
  • Tidspunkter for innlevering i Drammensveien 43 :
    • Torsdag 30.4, 16:00 - 17:30 (uke 18)
    • Fredag 15.5, 16:00 - 18:00 (uke 20)
Vil oppdatere første post med samme informasjon umiddelbart. Håper dette gjør at enda flere melder seg på.

Hvis det er noen som hadde tenkt seg inn for å levere bidra i dag så ta kontakt med meg direkte så fikser vi det.

mvh

peram
 
Sist redigert:
Noen som melder seg frivillig for "flaskepost" fra sør-vestlandet som skal inn å levere? Sender for mange flasker som betaling for bryet ;)
 
Hei alle sammen, skal gi litt mer info og svare på de spørsmål som har kommet her :

@Laksen - Se svar fra Morten og første innlegg

@Finn Berger - Ja øl blir oppbevart i Drammensveien 43, i kjøleskap hvis det er plass (pga NM), men uansett så er det fin lagringstemp der.

Så til litt oppdatert informasjon - Vi har bestemt at pga usikkerheten rundt bedømming i disse coronatider og det begrensede antall påmeldinger som var kommet inn sist jeg sjekket, så utvider vi fristen for innlevering med 14 dager og gjør endringer på leveringsdatoer. Endringer blir som følger :

  • Siste frist for innlevering : Fredag 15.5
  • Tidspunkter for innlevering i Drammensveien 43 :
    • Torsdag 30.4, 16:00 - 17:30 (uke 18)
    • Fredag 15.5, 16:00 - 18:00 (uke 20)
Vil oppdatere første post med samme informasjon umiddelbart. Håper dette gjør at enda flere melder seg på.

Hvis det er noen som hadde tenkt seg inn for å levere bidra i dag så ta kontakt med meg direkte så fikser vi det.

mvh

peram

Skal se å få medt meg på. Har den uvanen å ikke gjøre det før like før jeg leverer - og det venter jeg gjerne med så lenge som mulig. Og nå veit jeg nok hvilke øl jeg skal sende inn.
 
Hei alle sammen, skal gi litt mer info og svare på de spørsmål som har kommet her :

@Laksen - Se svar fra Morten og første innlegg

@Finn Berger - Ja øl blir oppbevart i Drammensveien 43, i kjøleskap hvis det er plass (pga NM), men uansett så er det fin lagringstemp der.

Så til litt oppdatert informasjon - Vi har bestemt at pga usikkerheten rundt bedømming i disse coronatider og det begrensede antall påmeldinger som var kommet inn sist jeg sjekket, så utvider vi fristen for innlevering med 14 dager og gjør endringer på leveringsdatoer. Endringer blir som følger :

  • Siste frist for innlevering : Fredag 15.5
  • Tidspunkter for innlevering i Drammensveien 43 :
    • Torsdag 30.4, 16:00 - 17:30 (uke 18)
    • Fredag 15.5, 16:00 - 18:00 (uke 20)
Vil oppdatere første post med samme informasjon umiddelbart. Håper dette gjør at enda flere melder seg på.

Hvis det er noen som hadde tenkt seg inn for å levere bidra i dag så ta kontakt med meg direkte så fikser vi det.

mvh

peram
Samme som @Finn Berger, jeg har bare ikke meldt meg på fordi jeg var litt usikker på coronasituasjonen og fordi jeg ofte melder meg på rett før. Hadde tenkt til å rekke 30.4. Det kan sikkert være litt mørketall der ute. Påmelding kommer!
 
Samme som @Finn Berger, jeg har bare ikke meldt meg på fordi jeg var litt usikker på coronasituasjonen og fordi jeg ofte melder meg på rett før. Hadde tenkt til å rekke 30.4. Det kan sikkert være litt mørketall der ute. Påmelding kommer!

Har ei tøff tid nå:rolleyes:. Lyset i Mitt Liv og jeg sitter og svetter i sola og smaker oss gjennom lageret for å bestemme hvilke tre som er best. Og lageret er stort.

Bare synd det ikke er lov å sende inn kølsch;). Den er best! Jeg har vært inne på tanken om å sende den inn som pils eller helles, men heldigvis er jeg en moralsk helstøpt karakter som aldri ville gjøre noe sånt:p.
 
Fant en "rakker" i boden, så jeg melder på tre øl. Ett brygg ble flasket i går, ett blir flasket på søndag.. Rakkeren i boden ble brygget 05.01.2019.
Bonsak.jpeg
Den har tålt lagringen (forglemmelsen...) veldig godt. Er litt uklar i beskrivelsen for å bevare anonymiteten. :)

Hvis du er utenbys/utenbygds fra å ønsker å delta. Send gjerne ditt bidrag til meg, og jeg leverer det for deg. (savner å ta i mot flasker til NM...) Jeg lagrer det i ett av mine 5 kjøleskap...

Einar Michelsen
Elgfaret 92
1415 Oppegård

Nå er jeg jo ikke leder i Norbrygg lenger, og har plutselig fått allverdens av tid. :)

Bildet er tatt like etter at Landsmøtet 2020 var avsluttet på lørdag. Landsmøtet gikk for øvrig over all forventning.

Edit: forsøker å slette bilder.
 

Vedlegg

  • Eks leder.jpeg
    Eks leder.jpeg
    464,5 KB · Sett: 54
Sist redigert:
Fant en "rakker" i boden, så jeg melder på tre øl. Ett brygg ble flasket i går, ett blir flasket på søndag.. Rakkeren i boden ble brygget 05.01.2019.
Vis vedlegget 44626
Den har tålt lagringen (forglemmelsen...) veldig godt. Er litt uklar i beskrivelsen for å bevare anonymiteten. :)

Hvis du er utenbys/utenbygds fra å ønsker å delta. Send gjerne ditt bidrag til meg, og jeg leverer det for deg. (savner å ta i mot flasker til NM...)

Einar Michelsen
Elgfaret 92
1415 Oppegård

Nå er jeg jo ikke leder i Norbrygg lenger, og har plutselig fått allverdens av tid. :)
Vis vedlegget 44626 Vis vedlegget 44627 Vis vedlegget 44626 Vis vedlegget 44627
Bildet er tatt like etter at Landsmøtet 2020 var avsluttet på lørdag. Landsmøtet gikk for øvrig over all forventning.

hehe - du har jo lagret hele NM tidligere, så jeg skjønner det blir litt tomt:).

Håper det blir mange bidrag. Oslomesterskapet fortjener det. Det viktigste er jo riktignok ikke å delta, men å slå Andy og Jørgen;)! Men da må man jo nesten delta.
 
Fant en "rakker" i boden, så jeg melder på tre øl. Ett brygg ble flasket i går, ett blir flasket på søndag.. Rakkeren i boden ble brygget 05.01.2019.
Vis vedlegget 44626
Den har tålt lagringen (forglemmelsen...) veldig godt. Er litt uklar i beskrivelsen for å bevare anonymiteten. :)

Hvis du er utenbys/utenbygds fra å ønsker å delta. Send gjerne ditt bidrag til meg, og jeg leverer det for deg. (savner å ta i mot flasker til NM...) Jeg lagrer det i ett av mine 5 kjøleskap...

Einar Michelsen
Elgfaret 92
1415 Oppegård

Nå er jeg jo ikke leder i Norbrygg lenger, og har plutselig fått allverdens av tid. :)

Bildet er tatt like etter at Landsmøtet 2020 var avsluttet på lørdag. Landsmøtet gikk for øvrig over all forventning.

Edit: forsøker å slette bilder.

Hei Einar,

Tilbudet ditt er fristende. I dag ramlet det boksemasking og fyllestasjon fra Tapcooler inn døra, og jeg sitter nå med en pils i hånden jeg brygget i januar, og den er ikke helt gale :) Når er siste frist for leveranse til deg for å rekke å være med? :)

-Marius
 
Hei Einar,

Tilbudet ditt er fristende. I dag ramlet det boksemasking og fyllestasjon fra Tapcooler inn døra, og jeg sitter nå med en pils i hånden jeg brygget i januar, og den er ikke helt gale :) Når er siste frist for leveranse til deg for å rekke å være med? :)

-Marius

Jeg kjører rett inn når jeg har mottatt bidraget ditt, om nødvendig siste dagen, eller samme dag. [emoji41]
 
Ser det ikke står noe om størrelse på boks/flaske som leveres inn. Antar da boks 440 ml er akseptabelt?
 
Tilbake
Topp