Oslomesterskapet i hjemmebrygging 2025

Klubbmesterskapet i DV43 var bra. Men jeg savner PF/Norsk Ølfestival enda mer. Og hvis Oslomesterskapet i hjemmebrygging på Go(d)lia er et skritt på vei tilbake mot det, verdsetter jeg det enda mer.
Reint personlig foretrekker jeg små arrangementer, som det i DV43. Jeg var ikke særlig glad i PF på Bryn, som jeg syntes var nokså masete greier. Men det er irrelevant, så jeg støtter helhjerta at vi prøver å få til noe større - og så kan vi kanskje seinere få til å ha begge deler?

Reint personlig foretrekker jeg små arrangementer, som det i DV43. Jeg var ikke særlig glad i PF på Bryn, som jeg syntes var nokså masete greier. Men det er irrelevant, så jeg støtter helhjerta at vi prøver å få til noe større - og så kan vi kanskje seinere få til å ha begge deler?
Jeg tror det er marked både for en større Norsk Ølfestival/Oslomesterskap, for eksempel siste helga i januar og et Klubbmesterskap i DV43, for eksempel på høsten. :)

Jeg tror det er marked både for en større Norsk Ølfestival/Oslomesterskap, for eksempel siste helga i januar og et Klubbmesterskap i DV43, for eksempel på høsten. :)
Det trur jeg og. Men sånn det er akkurat nå, trur jeg Golia er en slags mellomting som kan funke greit så lenge i begge funksjoner på veien dit.

Det er altså stemning for å ikke arrangere noe på Golia i høst og heller prøve å få til et mindre arrangement i Drammensveien?

Det er altså stemning for å ikke arrangere noe på Golia i høst og heller prøve å få til et mindre arrangement i Drammensveien?
Feil
Det jeg leser ut av denne tråden er at vi ønsker en fortsettelse og utvidelse av Golia til å bli etterfølgeren av Norsk Ølfestival.
Først når den er blitt tilstrekkelig stor, bør vi vurdere og gjeninnføre det lille klubbmesterskapet vi hadde i DV43
Begge er bra, men nå er de for like

Feil
Det jeg leser ut av denne tråden er at vi ønsker en fortsettelse og utvidelse av Golia til å bli etterfølgeren av Norsk Ølfestival.
Først når den er blitt tilstrekkelig stor, bør vi vurdere og gjeninnføre det lille klubbmesterskapet vi hadde i DV43
Enig. Vi går for Golia nå. Jeg håper jeg ikke kan forstås i retning av å ha ment noe annet.

Jeg hadde ikke hatt noe imot det, men støtter likevel det andre skriver over

Ser forresten det er litt tidligere på høsten i år, ganske mye tidligere faktisk
Stemmer det?

Feil
Forskjellen ikke all verdens stor. I fjor var det vel 4 bryggere og 15 personer mer enn sist vi var i Drammensveien. Så for de som virkelig savner klubbmesterskapet kan vi sikkert lage noen spesialbilletter der det står "klubbmesterskap", så er det ikke sikkert dere legger merke til at arrangementet er navnet om. Såpass langt utpå høsten er det jo mørkt utenfor vinduene, så det går an å tenke innbille seg at man er i en kjeller også.

Forskjellen ikke all verdens stor. I fjor var det vel 4 bryggere og 15 personer mer enn sist vi var i Drammensveien. Så for de som virkelig savner klubbmesterskapet kan vi sikkert lage noen spesialbilletter der det står "klubbmesterskap", så er det ikke sikkert dere legger merke til at arrangementet er navnet om. Såpass langt utpå høsten er det jo mørkt utenfor vinduene, så det går an å tenke innbille seg at man er i en kjeller også.
Hvor mange er det plass til? Er det tenkt å gjøre arrangementet mer likt NØF på noe vis?

Hvor mange er det plass til? Er det tenkt å gjøre arrangementet mer likt NØF på noe vis?
Det er plass til ca 20 bryggere, men da klarer vi neppe å gi hver brygger et eget bord. Satser på at bryggerne er såpass kollegiale at noen klarer å trykke seg sammen. Lokalet har brannbegrensning på 120 person, så med 20 bryggere, 20 medbryggere/gjester, 10 arrangører og andre besøkende så kan vi selge maksimalt 70 billetter (75-80 om vi regner med at noen ikke kommer). Basert på evalueringa i fjor er nok det litt trangt i lokalet når det er helt fullt, så 60 besøkende er kanskje mer realistisk.

Litt usikker på hva som gjør arrangementet mer eller mindre likt Norsk ølfestival. Lokalet er utformet slik at noen av bryggerne får plass bak bordene, og ikke må stå foran som i Drammensveien. Ellers? På Norsk ølfestival var det nesten ikke sitteplasser, og er det fullt på Golia blir det vanskelig med sitteplasser der også.

Det er jo et arrangent som er rundt 1/10 av størrelsen på de største Norsk ølfestival, så litt vanskelig å sammenligne. Til gjengjeld er det vel drøyt halvannen gang så stort som de største arrangementene vi hadde i Drammensveien.

Jeg støtter Golia 100%. Det krasjer også i år tidsmessig for meg, noe jeg beklager. Hadde gledet meg masse til å treffe bryggere og gjester

Tilbake
Topp