Har fått litt mer erfaring, så kan komme med tips
Ser det nevnes at det ikke er enkelt å bytte ventilen, dette er feil. Du gjør dette lett med en rørtang rundt flaskehalsen, uten spesielt mye makt.
Fylling fra stående flaske til 885g flaskene går langt bedre hvis sodastream flasken er fryst, men siste forsøk så fikk jeg bare rundt 150g over. (Men tror jeg har klart å fylle en 425g flaske nær full på samme måte tidligere). Jeg hadde glemt trikset over, så kanskje det er derfor
Sodastream har minst tre ventiler (har f.eks kjøpt to flasker i dag, med to forskjellige ventiler) på flaskene sine. Den til venstre på bildet ser ut til å være verst, den har minst pin å trykke ned, og uten nedsenkingen på de to andre ventilene. (Den står på en flaske fra 2018 der, men hadde samme på en eldre flaske). Ventilen på den fremst er fra en flaske fra 2007, og er nok den som er kompatibelt med mest mulig utstyr. (Ventilen i midten er den som opprinnelig stod på denne, fra 2019).
Flasken til høyre er kjøpt i dag, produsert i 05/2010, trenger faktisk trykktest før neste fylling..
Det er 1kg-flasker for øvrig, siste dag med tilbud på Clas Ohlson i dag, og det så ikke ut som de fyller på med flere flasker, så mulig tilbudet rett og slett er fordi de har gitt de opp. (7-8 flasker igjen i en kurv de må ha hatt godt over 100 i)
Så skaff noen slike flasker fort
Og ta ventiler fra eldre flasker.