Overgang til manometer?

Hei. Er det noen som vet hvor stor overgangen er fra slange til manometer? Jeg har et HIWI manometer og skulle bestille en ekstra overgang. Da fikk jeg 2 alternativ: 5/8" eller 3/4". Jeg tror det er 3/4", men er ikke sikker. Har ikke tilgang for å måle den akkurat nå heller. Sender med et bilde, å håper noen vet svaret :)

Vedlegg

• overgang.jpg
    overgang.jpg
    2,2 KB · Sett: 267
protto skrev:
Er det gjengedimensjon eller slangestussen du er ute etter? Er det koblingar til CO₂?
Gjengedimensjon ut på manometer, slangestussen er på ca 7mm, men det varierer.. Til Co2 ja :)

Geir åge skrev:
protto skrev:
Er det gjengedimensjon eller slangestussen du er ute etter? Er det koblingar til CO₂?
Gjengedimensjon ut på manometer, slangestussen er på ca 7mm, men det varierer.. Til CO₂ ja :)
Skal du kjøpe regulator fra USA? I så fall vil den ikke passe norske gassflasker med mindre du bytter mutteren.

Bjarte H skrev:
Geir åge skrev:
protto skrev:
Gjengedimensjon ut på manometer, slangestussen er på ca 7mm, men det varierer.. Til CO₂ ja :)
Skal du kjøpe regulator fra USA? I så fall vil den ikke passe norske gassflasker med mindre du bytter mutteren.

Eller bestiller fra et sted som gir deg europeisk mutter, som f.eks kegkits.com

Manometer pleier vere 1/4" røyrgjenger (npt om det er amerikansk) og CO2 er 21,8mm x14 gjenger pr tomme høgregjenga. Om det kan hjelpe deg?

Tenkte å bestille meg et tappetårn fra Tyskland, så skulle bare benytte anledningen å bestille noen overganger å sånt i samme bestillinga :)  Jeg bestiller fra:  http://www.bode-armaturen.de

Tilbake
Topp