Ole Mørkved skrev:Så nøye med slike flasker kan det vel ikke være? Om du mangler, PM meg adressen din, så kan jeg postlegge en øljekk til deg!
Roger_L skrev:Har flere Ladegård flasker jeg kan gi gi bort billig. Hvor i landet holder du til?
kortulf skrev:Men hvordan er det med gjengestandarder på ølflasker? Lade gård funker hvertfall?
nordhagen skrev:kortulf skrev:Men hvordan er det med gjengestandarder på ølflasker? Lade gård funker hvertfall?
Vi har brukt Lade-flasker til alle våre 16 batcher og nå gidder vi ikke mer. Har prøvd flere korkere og flere teknikker for å være trygg på at de sitter, men nå er jeg lei. Veldig kjedelig å helle ut 2 av 3 flasker fordi ølet er flatt når korken ikke har vært tett.
SindreW skrev:Er det ikke mer lettvint å tvangskarbonere på fat, og så bruke beergun eller mottrykksfyller for å få det på flaske?
Det blir 0 bunnfall, og du kan tappe på flaske etter behov.
Er du hjemme tapper du rett fra fat. Skal du på tur tar det ti min. å fylle opp en sixpack. Eller om du skal på fjelltur, fyll et par 1,5l plastflasker og putt i sekken.