• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

På jakt etter "Twist-off" flasker..!

Påve

 
Er det noen som har, eller vet hvor jeg kan få tak i "twist-off" flasker. Og som kjerringa sier: Det er ikke størrelsen det kommer an på.
Betaler top dollar for flasker a'la Ladegaard

Bor i Vestfold.
 
Får vel ta turen ned til REMA 1000 og kjøpe noen derifra, for så å tvinge dem i meg----- :biersmile:
 
Så nøye med slike flasker kan det vel ikke være? Om du mangler, PM meg adressen din, så kan jeg postlegge en øljekk til deg!
 
Ole Mørkved skrev:
Så nøye med slike flasker kan det vel ikke være? Om du mangler, PM meg adressen din, så kan jeg postlegge en øljekk til deg!
eqyrete6.jpg




frå min  HTC  "smart-tellefon "
 
Det er vel nok av pub'er som selger innholdet i slike flasker. Spør om å få av de, er jo ikke pant på de likevel.

Barmo
 
Takk for tipset Barmo. Skal prøve det.

Til de som lurer på hva jeg absolutt skal med "twist-Off", kan jeg rette oppmerksomheten til denne nettadressen: www.sedexbrew.com. De har en filterfunksjon som tar bort bunnfall under karbonisering. Og det virker faktisk. Eneste negative er prisen på disse. Med frakt og toll kommer det fort oppi 1100 kroner. Men de er jo igjenbrukbare da.
 

Vedlegg

  • på hodet rez.jpg
    på hodet rez.jpg
    123,2 KB · Sett: 578
Du synes sedex-opplegget funker bra? Har lurt litt på om det kan være løsningen på å tørrhumle på flaske (er det plass til nok sediment til en humlepellet?)
 
Hva er egentlig problemet med bunnfall etter karbonisering da? Hvorfor er det ønskelig å få bort?
 
@Shvidsten:
Tenker det skal gå å tørrhumle på flaske med en stk pellets. Det var forresten ett veldig godt tips. Skal flaske en batch IPA i helgen, og tenker å prøve med ett par stykker. Skal holde deg oppdatert med hvordan det går.  :)

@Trond c:
Det går an å skru av filteret etter ferdig karbonisering, noe som gjør at alt bunnfall blir borte, som igjen fører til at du kan gjøre ting som å frakte flasker rundt uten å være hysterisk på om de står rett opp hele tiden, eller drikke rett fra flaska om du vil.
Klar over at mange synes bunnfall er en del av det å hjemmebrygge men det er ikke alle som setter lilke pris på det.
 
Er det ikke mer lettvint å tvangskarbonere på fat, og så bruke beergun eller mottrykksfyller for å få det på flaske?

Det blir 0 bunnfall, og du kan tappe på flaske etter behov.

Er du hjemme tapper du rett fra fat. Skal du på tur tar det ti min. å fylle opp en sixpack. Eller om du skal på fjelltur, fyll et par 1,5l plastflasker og putt i sekken.
 
Artige gadgets! Så videoen til craigtube på 17 min om dem og skal ikke nekte for at jeg fikk lyst på en lys øl rett av flaska av å se på han.

Men hvordan er det med gjengestandarder på ølflasker? Lade gård funker hvertfall?

Det eneste som er synd med dette er at de gangene jeg ønsker å kunne herje med flaskene på vei fest eller lignende er også de gangene jeg ikke har lyst til å måtte ta med flaskene hjem igjen.. Her er jo både flaskene og korkene av den eksklusive sorten.
 
kortulf skrev:
Men hvordan er det med gjengestandarder på ølflasker? Lade gård funker hvertfall?

Vi har brukt Lade-flasker til alle våre 16 batcher og nå gidder vi ikke mer. Har prøvd flere korkere og flere teknikker for å være trygg på at de sitter, men nå er jeg lei. Veldig kjedelig å helle ut 2 av 3 flasker fordi ølet er flatt når korken ikke har vært tett.
 
nordhagen skrev:
kortulf skrev:
Men hvordan er det med gjengestandarder på ølflasker? Lade gård funker hvertfall?

Vi har brukt Lade-flasker til alle våre 16 batcher og nå gidder vi ikke mer. Har prøvd flere korkere og flere teknikker for å være trygg på at de sitter, men nå er jeg lei. Veldig kjedelig å helle ut 2 av 3 flasker fordi ølet er flatt når korken ikke har vært tett.

Antar du snakker om med vanlig ølkork. Samme problem har Ringnes med Ladebrygget sitt faktisk. Hadde flere flasker som smakte promp i jula pga utett kork og tilhørende oksidering.

Når det gjelder sedex-korken sa Craigtube at 35 av 35 mulige hadde hatt fin karbonering og var tette. Så er spm om gjengene han bruker er tilsvarende som Lade's.
 
Ja, jeg snakker om vanlig kronekork. De SedEx-korkene kommer ikke i nærheten av mine flasker, så stygge som de er :) Da ville jeg heller satsa på filtersett fra Bryggselv.
 
SindreW skrev:
Er det ikke mer lettvint å tvangskarbonere på fat, og så bruke beergun eller mottrykksfyller for å få det på flaske?

Det blir 0 bunnfall, og du kan tappe på flaske etter behov.

Er du hjemme tapper du rett fra fat. Skal du på tur tar det ti min. å fylle opp en sixpack. Eller om du skal på fjelltur, fyll et par 1,5l plastflasker og putt i sekken.

+1
 
Tilbake
Topp