Perlick 650SS og skumhelvete...

Jeg har samme utstyr som trådstarter og har 3/16 slanger som er 2,5 meter lange. Bruker 1 bar som serveringstrykk og sliter ikke med skumproblemer. Mitt forslag er at du kjøper en ny slange som er lengre enn den du har nå og ser om dette løser problemet for deg :)
 
Bruker 3/16 slanger, den korteste er 3,5 meterog ligger i kjøleskapet, funker som bare det men første glass er 1/3 med skum men så stabiliserer det seg.
 
Takk for mange gode innspill! Det blir nok kjøp av lengre slanger. 3 meter ser ut til å skulle holde bra! Får levert de feilkjøpte slangene tilbake til Bryggselv!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det merkelige her er jo egentlig picnic krana di som er så god. Det strider mot all erfaring. Kranen bør obduseres og reengineeres.
 
Ble det bra, eller skummer det fortsatt?
Du bør bruke 150 - 200 cm lengde på 3 mm indre diameter slanger, med john guest overgang til kort stuss ølslange som passer nippelen til krane og ballock. Skal du ha 4 mm eller høyere diameter så blir det mindre monstand i slangen, som skaper mer skum, samt at det også vil bli mer øl som står i slangene.

Her er "oppskriften" på delene du trenger, uten picnic krane da naturligvis.
 
Hei. Kjøpte for noen år siden 2 Perlic kraner med flow control. Kjøpte de med ca ett års mellomrom , begge på Bryggselv . Jeg har nå først bygget meg kegerator og kommet til montering av kranene.
Når jeg kjenner på kranene har den ene fjæring tilbake til midten når den trykkes bakover. Den andre har ikke det som jeg kjenner.
Sjekket litt mer og ser at en flow control spaken har lengre utslag (min-maks) enn den andre. Ellers ser kranene prikk like ut.

Er det noe feil på den ene?
Ev. må jeg justere noe ?

Forskjellige modeller/ versjoner ?
 
Hei. Kjøpte for noen år siden 2 Perlic kraner med flow control. Kjøpte de med ca ett års mellomrom , begge på Bryggselv . Jeg har nå først bygget meg kegerator og kommet til montering av kranene.
Når jeg kjenner på kranene har den ene fjæring tilbake til midten når den trykkes bakover. Den andre har ikke det som jeg kjenner.
Sjekket litt mer og ser at en flow control spaken har lengre utslag (min-maks) enn den andre. Ellers ser kranene prikk like ut.

Er det noe feil på den ene?
Ev. må jeg justere noe ?

Forskjellige modeller/ versjoner ?
Ting tyder på at den ene er 650 og den andre 690
 
Tilbake
Topp