Hei kjære Finn,
Det er KCl fra BS / Brouwland som er opphavet til problemet i denne tråden. Take a look!
Jeg tror og håper at ebay gir løsningen, skjønt tiden vil falle meg lang ...
Cheers
Jeg kjøpte 20 poser med 4.01 og 6.86, går vel raskere å få ting fra ali nå siden kina ikke er i lockdown, jeg ventet i flere måneder før jeg fikk det i posten.
KCL brukes faktisk overraskende fort. Det fordamper irriterende fort og legger igjen en saltløsing på kanten av korken.
Jeg har også kjøpt kalibrering i pose fra ebay. Works fine.
Jeg oppbevarer proben i et asparges glass. Da får jeg ikke fordamping eller krystallisering. Jeg har bilde, men får ikke til å legge ut på forum. Forslag?
Jeg har bilde, men får ikke til å legge ut på forum. Forslag?
Jeg prøver å vise min oppbevaring av pH metere.
Screenshot ser ut til å funke.
Jeg skryter ikke av min Tec7 sløyd.
Comments?
Yepp. Jeg følger nå med på om det er uheldige virkninger av miljøet inne i glasset. Fuktighet?
Det er jo greit å sørge for at barn, barnebarn og oldebarn har kaliumklorid til oppbevaringsvæske.Heisann
Hiver meg på denne tråden selv om den er noen måneder. Skjønner at jeg må ta en tur til Bryggselv og kjøpe en kg Kaliumklorid for det er et Kina ph Meter underveis hit. Tenker aspargesglassmetoden virker smart. Men holder det ikke å bare legge målehodet i glasset? Dessuten synes jeg alle disse målehodene ser like ut. Er det ikke bare å kjøpe en kg av dem fra Banggood e. l?
Skjønner ellers at det er mye å sette seg inn i rundt pHmetre.
3 in 1 PH-983 EC PH Water quality tester heter vidunderet jeg venter på.
Skal scrolle meg bakover her for å finne oppskriften. Her ligger Bryggselv og Biltema i samme bygg, så jeg får med litt batterivann hjem i samme slengen
Det er i alle fall billig.Kanskje ikke kilovis... De koster ca 120kr stk.
Probene er nok ulike men jeg fant spareprobe til den som er underveis.
Hvor lenge holder en utblandet oppbevaringsvæske i tid sånn ca ? Dette blir nok en litt fra og til hobby for meg