Ph stabilizer 5,2

Sverre K

Norbrygg-medlem
Har kjøpt en slik boks og der står at en skal bruke 1 tbl pr 5 gl vann.  Nå er dette i pulverform og hvor mye skal man da bruke?  Hvor mye veier en tabelett?

Oddvar Demmo skrev:
3 ganger større tror jeg.

Så ille var det nok ikke, det er vel på tesjeene det er det, men spisesjeene i skuffa er veldi variable og når noen av kemikaliene må måles veldi nøyaktig så er det kanskje greit å være kosekvendt på måleskjeer

Målesjeer på 1-60ml fåes på clas, kjøkkenbutikker osv. De er greie til å måle opp slurry også :)

jeg bruker 0,5 gr pr. liter væske i kokekjelen etter koking. så til en 22 liters batch bruker jeg 11 gram.

Kittelsen skrev:
jeg bruker 0,5 gr pr. liter væske i kokekjelen etter koking. så til en 22 liters batch bruker jeg 11 gram.

Er det ikke mesken som skal justeres, eller beregner du tilsettingen etter hvor stort volum du skal ende opp med?

1TBL/5 gal of water used in your brew, så det blir strengt tatt volumet til kok pluss det som står igjen i mesken

Produktet er laget med tanke på å stabilisere pH i mesken.

Har vært noen diskusjoner om dette produktet tidligere hvor det blandt annet blir gjordt rede for forutsetningene
for at dette produktet skal fungere optimalt.

Akkurat ja, man går ut fra det totale volum og tilsetter deretter.  Trur man skjønner det no :)

Tilbake
Topp