PID koblingsskjema

Mulig jeg har oversett at det finnes en tråd om akkurat dette fra før, i såfall tar jeg selvkritikk og blir takknemlig for en lenke til denne tråden. Jeg har (for lenge siden) kjøpt følgende:

1/16 DIN PID Temperature Controller (SSR control output) (SYL-2352)
40 A SSR (RS1A40D40)
Liquid tight RTD sensor, 2 in, 1/4 NPT Thread (PT100-L50NPT)

fra auberins.com

Jeg ønsker å lage en boks med denne PIDen som har tre ut/innganger: En inngang for RTD-sensoren, en ordinær kontakt der jeg kan koble inn det elementet som skal styres og en inngang til strøm, som skal være EURO-kabel av typen som går til PCer o.l.

Tanken er at dette er en fleksibel boks som kan styre mye - gjæringsskap, sous-vide-koker, RIMS-opsette med en kobberspiral i en vannkoker.

Er det noen som kan lage et koblingsskjema en amatør som meg kan forstå?

Med eveig takk,
Martin
 
Martin E skrev:
Mulig jeg har oversett at det finnes en tråd om akkurat dette fra før, i såfall tar jeg selvkritikk og blir takknemlig for en lenke til denne tråden. Jeg har (for lenge siden) kjøpt følgende:

1/16 DIN PID Temperature Controller (SSR control output) (SYL-2352)
40 A SSR (RS1A40D40)
Liquid tight RTD sensor, 2 in, 1/4 NPT Thread (PT100-L50NPT)

fra auberins.com

Jeg ønsker å lage en boks med denne PIDen som har tre ut/innganger: En inngang for RTD-sensoren, en ordinær kontakt der jeg kan koble inn det elementet som skal styres og en inngang til strøm, som skal være EURO-kabel av typen som går til PCer o.l.

Tanken er at dette er en fleksibel boks som kan styre mye - gjæringsskap, sous-vide-koker, RIMS-opsette med en kobberspiral i en vannkoker.

Er det noen som kan lage et koblingsskjema en amatør som meg kan forstå?

Med eveig takk,
Martin

For å koble RTD-proben til en kontakt på boksen må du ha en slik en http://www.ebay.com/itm/4-XLR-Male-Plug-Chassis-Mount-Connector-Steren-250-700-/360421837813?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item53ead0cbf5#ht_4307wt_1058 og en http://www.ebay.com/itm/4-Pack-XLR-Female-3-Pin-Mic-Cable-Microphone-Connectors-/230733049850?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35b8c2effa#ht_694wt_890 som du kobler til proben.
Jeg er ikke så flink til å lodde, så jeg endte opp med å kjøpe denne http://www.theelectricbrewery.com/custom-temperature-probes

Du kan titte litt på skjema som jeg har lagt med.
 

Vedlegg

  • pidskjema.png
    30,2 KB · Sett: 750
PS: er ny når det gjelder innlegg, har bare lest innlegg, men ikke funnet det som jeg lurer på. skad sikkert ikke poste her men jeg må prøve trenger svar på dette håper noen kan hjelpe meg

PID kontroller.
Er det mulig å få AC ut fra pid kontroller og bort til SSR da jeg har fått ett SSR som har AC/AC. på ssr pinne 1-2 24-380VAC og på pinne 3-4 (input) 80-250 VAC.
jeg har en PID med betegnelsen: REX-C100FK02-M*AN Og ett SSR AA 40 A. pinnene på PID er 1-2 ac inn 3,4-5 er ut fra pid hvor 4-5 er pluss og minus , 6-7 er alarm og 8-9-10 er til tmp føler, mitt problem er som sagt at SSR har ikke pluss minus men AC på begge sider.? har bilder men finner ikke ut hvordan få lastet opp bilder? når jeg klikker på bilde får jeg opp denne meldingen Bilde-URL: og hvis jeg henviser til mappen på min pc hvor bilde er kommer ikke bilde riktig inn.
 
Tilbake
Topp